Publicerat November 3, 200916 yr Har snackat med mina kompisar om jaktresor och köpjakt några år nu och alla är entusiastiska till att börja med men när det kommer till kritan backar nästan alla ur. Senast var det en köpjakt på ankor. Kostar 440:-/pers + 20:-/skott men då tillfaller ankorna skytten. Jag tycker inte att det är dyrt men ingen vill följa med, märkligt. Tycker ni andra att priset är helt fel?
Publicerat November 3, 200916 yr Som en jämförelse så kostade en skjuten and på ena stället där jag apporterar 265 kr/st exkl moms.. Mvh!
Publicerat November 3, 200916 yr Har snackat med mina kompisar om jaktresor och köpjakt några år nu och alla är entusiastiska till att börja med men när det kommer till kritan backar nästan alla ur. Senast var det en köpjakt på ankor. Kostar 440:-/pers + 20:-/skott men då tillfaller ankorna skytten. Jag tycker inte att det är dyrt men ingen vill följa med, märkligt. Tycker ni andra att priset är helt fel? Jag hänger på!!!!
Publicerat November 3, 200916 yr Ojojoj, då har jag jagat/skjutit duckisar för måååånga sköna tusingar i höst Om jag hade betalat vill säga
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Jag hänger på!!!! Du är välkommen! Det är strax utanför Kristianstad! Vi träffas runt 14,00 och jagar till ca 18,00. Vilket datum passar dig?
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Som en jämförelse så kostade en skjuten and på ena stället där jag apporterar 265 kr/st exkl moms.. Mvh! Kostar det nåt i grundavgift? 20st ankor + jakt på "mitt" ställe = 840:- 20st ankor på "hippens" ställe = 5300:- + ev grundavgift. Jakten går säkert inte att jämför fullt ut men ändå!
Publicerat November 3, 200916 yr Var är jakten? Flyttar sydvart till Karlskrona i slutet på januari så all jakt i "närheten" är intressant
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Var är jakten?Flyttar sydvart till Karlskrona i slutet på januari så all jakt i "närheten" är intressant Blir det nån jakt nästa år är du välkommen.
Publicerat November 3, 200916 yr Du är välkommen! Det är strax utanför Kristianstad! Vi träffas runt 14,00 och jagar till ca 18,00. Vilket datum passar dig? Dum, dum, dum, läsa först.... Finns jakten kvar nästkommande höst så är jag helt klart intresserad... Karlskrona - Kristianstad ligger ju precis nästgårds varandra
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Dum, dum, dum, läsa först.... Finns jakten kvar nästkommande höst så är jag helt klart intresserad... Karlskrona - Kristianstad ligger ju precis nästgårds varandra Flyttar du till Blekinge så ska du nog kunna lösa jaktkort i skärgården på sjöfågel. Det har i a f alla boende i Blekinge kunna förr om åren. Kostar några hundralappar så kan du jaga nästan hur mycket som helst. Du behöver bara lära dej att gilla den något märkliga sjöfågelsmaken.
Publicerat November 3, 200916 yr alltså priset att sitta komma med o jaga är 440 kronor, så betalar man utterligare 20 kr per skott man skjutit ? låter ganska rimligt :F med tanke vi har 100 kronor för en dag och man får allt man skjuter :F gäller all småvilt. men det är dags kort , kanske inte riktigt går att jämföra :/