Publicerat November 3, 200916 yr Ja den gamla damen som snart är 11 blev under lördagens älgjakt sparkad av en älg så nu ligger det en stackare här hemma med brutet revben och får äta smärtstillande och endast korta promenader i en månads tid Och ingen hörde något när hon fick smällen... hur kan en hund vara så envis? Hon jobbade på bra med vad passkytten trodde var en ensam 6-taggare men när den gav sig av fortsatte hon taktfast i skogskanten och rätt vad det var så gick det loss ko med kalv men för långt håll för skytt. Hunden följer endast efter några meter för att sedan vända och gå och lägger sig hos passaren, förstod ju inte då att hon hade givetvis j-ligt ont... gick inte själv med hunden då jag gick på ett helt annat ställe med unghunden i lugn o ro så jaktledaren gick med henne och ja hon börjar ju bli gammal så det var ingen som reagerade närmvärt över att hon stannade utan bara konstaterade synd att hon är så gammal nu... när vi senare träffades vid slaktboden pratade vi och jag fick hela historien berättad för mig då jag inte hört allt i jaktradion, blev bekymrad över att tröttheten kom så fort och började fundera på hennes blåsljud på hjärtat om det blivigt värre, sedan plockade jag ur hunden ur jaktledarens bil och hon hoppade glatt in i våran bil, något stel i bakvagnen, när vi sedan kom hem ville hon inte gå ur bilen så jag började ta i henne för att lyfta ur henne då morrar hon åt mig inträffar aldrig om det inte är något så då anade jag att något hänt, när vi sedan kom in och jag tittade över henne såg jag att hon var insjunken där sista revbenet på höger sida ska sitta!! Så då var det bara att få tag på vet. åka till Göteborg för röntgen och det visade sig riktigt att sista revbenet lossnat vid kotfästet, stackars gumman... Så vi fick snällt åka hem utan hund för de kunde inget säga innan ortopederna började på måndagen igen så jag kan säga att den helgen blev lååååång med lite sömn och tankarna hoppade hit o dit över hur mycket man ska utsätta hunden för men på måndagen fick jag beskedet att dom ville skicka hem henne då de bedömt att revbenet inte gör någon skada där det ligger och kommer nog hitta något ställa att växa fast på igen. Nu håller vi bara tummarna att hon ska repa sig på denna månaden och jag kan ge henne ett drägligt fortsatt liv som 11 åring. Fy sjutton säger jag vad tårar har runnit i helgen och man har försökt att stålsätta sig för dommen att inte få hem sin hund igen vet att många tycker det är idiotiskt att lägga ut pengar och vet.vård på en såpass gammal hund men hon är ju min . Natten har varit jobbig då hon innan vi hämtade henne fick en rejäl dos med något godis i så hon har varit helt speedad inte vetat vart hon ska vara ena stunden vara ute för att sedan vilja in och där sitta och pipa och yla men på morgon kvisten lyckades hon kopla av och varit hyffsad lung bekymrar mig bara att hon inte vill äta och hon har kräkt en del men vet. sa att det var helt normalt...??
Publicerat November 3, 200916 yr Nu håller vi bara tummarna att hon ska repa sig på denna månaden och jag kan ge henne ett drägligt fortsatt liv som 11 åring. Fy sjutton säger jag vad tårar har runnit i helgen och man har försökt att stålsätta sig för dommen att inte få hem sin hund igen vet att många tycker det är idiotiskt att lägga ut pengar och vet.vård på en såpass gammal hund men hon är ju min Vet precis hur det känns (har ju en gamling själv, som lekte isbrytare häromveckan ) och här håller vi både tummar & tassar för "gammeltantan"
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Vet precis hur det känns (har ju en gamling själv, som lekte isbrytare häromveckan ) och här håller vi både tummar & tassar för "gammeltantan" tack kanske är man för blödig med hundarna för att vara jägare....
Publicerat November 3, 200916 yr Det tycker inte jag heller att du är håller också tummarna att hon ska återhämta sig bra.
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Det tycker inte jag heller att du är håller också tummarna att hon ska återhämta sig bra. tack
Publicerat November 4, 200916 yr kanske är man för blödig med hundarna för att vara jägare Nej för tusan också, det är ju en familjemedlem.
Publicerat November 4, 200916 yr Författare jo visst stämmer det som ni skriver det är en familjemedlem idag mår hon något bättre slutade med tradolanen i dag för i går spydde hon efter en halvtimma när hon fått den båda gånger så i morse provade jag att endast ge henne rimadyl för att utesluta vilket som gjorde henne illamående och nu efter att ha varit i kontakt med vet. om detta så var det ok att sluta eftersom det verkar som hon inte tål den, det som förbryllar även vet. är att hon inte verkar ha så ont... gammal o envis tant kanske Hon ligger gärna o vilar vilket är tur, är endast ute korta kiss o bajs rundor ett par gånger på dagen och fått lite älgfärs i sina kulor, japp jag skämmer gärna bort när det inte mås bra
Publicerat November 8, 200916 yr Författare tänk att man kan bli så glad över att att hunden har gått till skafferidörren och tigger mat första gången på en vecka som hon ber om mat och fått behålla den känns som hon är på rätt väg och hennes tråkiga kost nu med endast kokt fisk, fil med dofhilus och lite blåbär har gjort nytta. Kanske att jag kan få sova en hela natten utan att behöva springa ut varannan timma.... imorgon bär det av på återbesök till vet. håller tummar för att dom oxå tycker det har gått åt rätt håll... men hon verkar mycket piggare nu idag ville hon även efter att hon fått en näve torrfoder med fil ta en promenad
Publicerat November 9, 200916 yr Författare är nu hemkommen efter en tur till vet med nya röntgenbilder och allt ser bra ut så här långt I natt sov hon oxå hela natten, skönt, och i morse ville hon ha mera mat pust nu har hon överlevt ännu en gång då jag trott att det var sista gången jag fick pussa hennes nos och klia bakom örat, man undrar ju hur många gånger en hund kan överlista döden.... jaja nu är det hemma och ligga på kökssoffan och bli ompysslad som gäller en månad innan nästa röntgen.
Publicerat December 17, 200916 yr är nu hemkommen efter en tur till vet med nya röntgenbilder och allt ser bra ut så här långt I natt sov hon oxå hela natten, skönt, och i morse ville hon ha mera mat pust nu har hon överlevt ännu en gång då jag trott att det var sista gången jag fick pussa hennes nos och klia bakom örat, man undrar ju hur många gånger en hund kan överlista döden.... jaja nu är det hemma och ligga på kökssoffan och bli ompysslad som gäller en månad innan nästa röntgen. Hur gick det med hunden? Och sen är det väl inte konstigt att man är blödig, det är ju trots allt ett djur som man dessutom lagt ner flera tusen timmar på.
Publicerat December 18, 200916 yr Författare Hur gick det med hunden?Och sen är det väl inte konstigt att man är blödig, det är ju trots allt ett djur som man dessutom lagt ner flera tusen timmar på. Tack, allt har gått jätte bra. Hon fick et ok från vet. för två veckorsedan efter sista röntgen där allt visade sig vara bra med kotor och inga ben som ligger o skaver mot vävnader mm. så nu är vi igång igen sakta men säkert. i helgen fick hon spring lite lös igen och fick tag på älg som hon skällde i 1½ timma men sen var hon TRÖTT... så det blir lugna pass med mycket kärlek och värme mellan turerna... Det enda som syns är lite skönhets fel nu då efter som revbenet sitter längre in än de andra = en grop vid sista revet men vad gör väll det? är man 11 år så får man ha div. blesyrer och ändå vara vackrast i världen enligt matte
Publicerat December 18, 200916 yr Tack, allt har gått jätte bra. Hon fick et ok från vet. för två veckorsedan efter sista röntgen där allt visade sig vara bra med kotor och inga ben som ligger o skaver mot vävnader mm. så nu är vi igång igen sakta men säkert. i helgen fick hon spring lite lös igen och fick tag på älg som hon skällde i 1½ timma men sen var hon TRÖTT... så det blir lugna pass med mycket kärlek och värme mellan turerna...Det enda som syns är lite skönhets fel nu då efter som revbenet sitter längre in än de andra = en grop vid sista revet men vad gör väll det? är man 11 år så får man ha div. blesyrer och ändå vara vackrast i världen enligt matte Skönt att höra att hon repat sig och att ni kan påbörja träningen igen !