Publicerat November 3, 200916 yr Hej alla! Sedan något år tillbaka blev familjen fodervärdar för en riktig trevlig Jack Russel. Eftersom jag inte hade jägarexamen då så var inte tanken att jaga med hunden då relevant. Tänkte bara höra om det är för sent nu när han är 1.5 år? Hur göra om man ska starta på bästa sätt? tacksam för svar! /Mattias
Publicerat November 3, 200916 yr Nej för tusan, han har ju knappt blivit mogen för jakt ännu så för sent är det inte. Det är nog bara att fara iväg till närmaste grythundklubb och testa i provgrytet. /M
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Nej för tusan, han har ju knappt blivit mogen för jakt ännu så för sent är det inte. Det är nog bara att fara iväg till närmaste grythundklubb och testa i provgrytet./M Tack för svar! Vart hittar jag det närmast? vad är det för kostnader? och bör man förbereda något innan? /Mattias
Publicerat November 3, 200916 yr Tack för svar!Vart hittar jag det närmast? vad är det för kostnader? och bör man förbereda något innan? /Mattias Det är väl uppland som är närmast för dej http://www.grythundklubben.se/lokalklubbar/ugk/Default.aspx kostanaden att gå med i grythundklubben är 250 kr/år. Däremot är det ju off-season nu så du får nog antagligen vänta till våren. Har hunden inte alls använts i jakt så föreslår jag att du börjar intressera honom för allt vad jakt heter; snusa på blod och spår, intressserra honom för vilt överlag. Sedan bör hunden öva på att krypa, visa honom allt som är trångt och krypbart så han fattar att det är kul etc etc. det är bara att vara innovativ! /Micke
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Det är väl uppland som är närmast för dejhttp://www.grythundklubben.se/lokalklubbar/ugk/Default.aspx kostanaden att gå med i grythundklubben är 250 kr/år. Däremot är det ju off-season nu så du får nog antagligen vänta till våren. Har hunden inte alls använts i jakt så föreslår jag att du börjar intressera honom för allt vad jakt heter; snusa på blod och spår, intressserra honom för vilt överlag. Sedan bör hunden öva på att krypa, visa honom allt som är trångt och krypbart så han fattar att det är kul etc etc. det är bara att vara innovativ! /Micke ´ Okej tack så mycket för svaret. Hoppas han får upp intresset nu bara!
Publicerat November 3, 200916 yr ´Okej tack så mycket för svaret. Hoppas han får upp intresset nu bara! Har du intresset så är hälften vunnet. Min personliga åsikt är att mycket avgörs av hur intresserad hundföraren är. /Micke
Publicerat November 3, 200916 yr Författare Har du intresset så är hälften vunnet. Min personliga åsikt är att mycket avgörs av hur intresserad hundföraren är. /Micke Absolut! tack för alla svar!
Publicerat November 3, 200916 yr Absolut! tack för alla svar! pma mig om du vill veta lite gryt i närheten du kan kolla in