Publicerat November 3, 200916 yr Tjena tjena. Tänkte bara höra om ni har några bra tips på en hagelbrakare. Gärna begagnad och som man alltid pålitlig håller i vått och torrt. /Mattias
Publicerat November 3, 200916 yr Tjena tjena.Tänkte bara höra om ni har några bra tips på en hagelbrakare. Gärna begagnad och som man alltid pålitlig håller i vått och torrt. /Mattias bock ? pump ? semi ? SbS ?
Publicerat November 4, 200916 yr Författare prisklass ? Ja helst inte över 6 000. tack för snabba svar
Publicerat November 4, 200916 yr här e iallafall nånting som jag snabbt fick upp. Miroku med fast borning 5 lax. imorn då PMT har vaknat och druckit sin morgon fil kan han säkert också hjälpa dig, men han kommer nog försöka konvertera dig till en browning fantast http://www.blocket.se/arvidsjaur/Miroku_Or...tm?ca=3&w=3
Publicerat November 4, 200916 yr http://www.blocket.se/stockholm/Miroku_kal...m?ca=11&w=1 mirku är fina vapen
Publicerat November 4, 200916 yr Beretta 55 är slitstarka vapen som ligger i ditt prisinterval. Bernadelli har annars SbS vapen i ditt prisintervall som är mycket trevliga. Roma (lite längre) eller Hemingway (lite kortare). SbS skulle jag valt, trevligare att bära på & trevligare att se på.
Publicerat November 4, 200916 yr här e iallafall nånting som jag snabbt fick upp.Miroku med fast borning 5 lax. imorn då PMT har vaknat och druckit sin morgon fil kan han säkert också hjälpa dig, men han kommer nog försöka konvertera dig till en browning fantast http://www.blocket.se/arvidsjaur/Miroku_Or...tm?ca=3&w=3 Det lär han bli i alla fall - för en Miroku är en Browning. De flesta "Browning" vi ser i dag är gjorda av Miroku. Skillnaden är mikroskopisk mot en Browning.... /T
Publicerat November 4, 200916 yr Ja helst inte över 6 000.tack för snabba svar Testa att köpa en bössa på Widfors vapenauktion, kan bli billigt som fassen ibland.
Publicerat November 6, 200916 yr Det lär han bli i alla fall - för en Miroku är en Browning. De flesta "Browning" vi ser i dag är gjorda av Miroku. Skillnaden är mikroskopisk mot en Browning..../T skulle vilja säga tvärtom om,satt i veckan med en försäljare från gyttorp och han och jag sa då till en kund att miroku köper lådor från browning och stämplar dom med sina modeller och namn,iallafall bockarna.
Publicerat November 6, 200916 yr skulle vilja säga tvärtom om,satt i veckan med en försäljare från gyttorp och han och jag sa då till en kund att miroku köper lådor från browning och stämplar dom med sina modeller och namn,iallafall bockarna. Nej, för titta i Browningbockarnas baskyl "made in Japan"........ Det finns nämligen inte en fabrik eller ens firma som gör vapen som heter vare sig Browning eller Winchester. Så om vi talar om de lägre varianterna av "grade" så är egentligen alla 325/425 och 525 gjorts av Miroku i Japan. Sedan har några "putsats upp" i belgien i deras Custom Shop till högre grades eller de sk Heritage modellerna. Firmanamnet Wincherster ägs av Ohlin - som inte tillverkar, men låter Herstal Group i belgien tillverka deras bockar. Så de bockar från Winchester vi ser numera är gjorda i belgien sedan 2006, fram till 80-talet gjordes dessa av Kodensha i Japan (som hade sit eget märke kallat Nikko) eller om vi ska vara petiga OhlinKondensha Firearms - aka OK Firearms som var ett samägt bolag mellan de Ohlin och Kodensha. Herstal Group som äger namnet Browning och FN äger även US Repeating Firearms gamla fabriker i NewHaven USA var de gör övriga vapen åt Winchester. Men de flesta Brownings görs av Miroku i japan åt Herstal Group, ett fåtal B25 görs i belgien i deras custom shop. Browning är Herstals Groups namn på den civila produktionen, FN den militära sedan några år tillbaka. Men allt ligger under Herstal Group - och lokalerna är gemensamma. Så bottom line: Miroku/Browning/Winchester/Nikko är mer eller mindre exakt samma bockar, gjorda av antingen Herstal Group (FN/Browning fram till 1951 och Winchester 2006->), Miroku (Miroku sedan 1947 och framåt, Browning sedan 1951 och framåt - så volymen görs faktiskt i Japan) eller Kodensha/OK Firearms (Winchester/ Nikko under perioden 1962-88) och allt styrs av Herstal group som äger konstruktionen...... Men det är inte första gången en försäljare inte vet vad han säljer...... /T
Publicerat November 6, 200916 yr Jag hade en Miroku ore på 80 talet! Guuud vad jag saknar den bössan, jag kunde inte missa med den, även om jag försökte! Det var nog den mest korkade affär jag gjort när jag sålde den!
Publicerat November 7, 200916 yr Ja detta var en tråd som jag tänkte åka med i då jag också är på jakt efter en hagelbrakare av samma typ som Åslund. Så ös gärna på med mer exempel.
Publicerat November 7, 200916 yr Hos Jakt&Friluftsgården utanför Lund står: Beretta S56E - 4950:-, i behov av en kolvuppfräshning, rensning och kanske nya tappar, jag kollade den inte snornoga men tyckte mig märka att det glappade nånstans..... Miroku 800 inkl dubbla pipsett - 6900:-, tror den var tät men kolla den noga hur som. Miroku SvS a 1900:-, spricka i kolven - men annars i bra skick. Tät som ett kassaskåp. /T