Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundfodret Purina Pro Plan = Sämre rabatt

Featured Replies

Publicerat

Purina Pro Plan kommer att sänka rabatten för medlemmar i Jägarförbundet från och med 1 januari. Nuvarande rabatt är 30% om man köper 2st säckar samtidigt. Från och med 1 januari så är rabatten bara ca:17%

Anledningen som Purina har uppgett är att jägarna har klagat på att det är ett för stort kontantutlägg i och med att köpa 2 säckar på en gång. Kommande rabattsystem går ut på att du som medlem köper du nu valfritt antal 15kg säckar åt gången till ordinarie pris i din butik. På varje säck finns på sidan ett sigill som du klipper ut och sparar. När du har sparat 5 sigill skickar du dem i ett kuvert till Purina och i retur erhåller du en kupong som har värdet av en grattis säck 15kg.

Känns som en dålig ursäkt för att sänka rabatten tycker jag!

Nu funderar jag på att byta foder från Purina till annat, Purina fodret är inte speciellt billigt 499kr för en 15Kg säck! Och utan vettig rabatt blir det aldeles för dyrt!

Tacksam på förslag på bra foder åt en 1-årig Labrador hane på ca 38kg. PURINA PRO PLAN SUGER RITIGT FETT!  >:(

Publicerat

Eukanuba.

499kr för en 20 kg säck, om man är med i jägareförbundet.

Och dessutom får men var 5:e säck gratis.

Myket bra foder.

Normalpriset är 499 kr för 15 kg, och då får man var 10:e gratis.

Mvh/ Ante

Publicerat

Ruskigt allergisk mot såna där foder som tokprofilerar sig mot bruks och sällskapsjyckar..

Jag ska beställa en pall Halla foder nu på skoj, testar en provsäck nu och det förefaller fungera..

Mvh!

Publicerat

Marcus!

Vart har du fått dessa uppgifter ifrån?

Publicerat
  • Författare
Marcus!

Vart har du fått dessa uppgifter ifrån?

Fick ett bifogat häfte i min Svensk Jakt nr 12 där det står vilka medlemsförmåner som gäller under 2006!

/Marcus

Publicerat

Som uppfödare får man köpa purina 20 kg för 396 kr tror jag det var sist....nån tia mer för högenergit.....

Det funkar bra till alla våra hundar.....så då får det väl kosta därikring....om än jag funderat på att prova ett billigare foder på stövarn....terrierna äter ju inte så mycket men en av dom har lite känslig mage.

Så vi hänger nog kvar med en fodersort än så länge.

Publicerat
  • Författare
Som uppfödare får man köpa purina 20 kg för 396 kr tror jag det var sist....nån tia mer för högenergit.....

Det funkar bra till alla våra hundar.....så då får det väl kosta därikring....om än jag funderat på att prova ett billigare foder på stövarn....terrierna äter ju inte så mycket men en av dom har lite känslig mage.

Så vi hänger nog kvar med en fodersort än så länge.

Uppfödar rabatten kommer säker att vara kvar som den är, det är ju ni som rekommenderar era valpköpare ett speciellt foder och på så sätt får ex Purina nya kunder som de kan tjäna pengar på. De är inte dumma på marknadsavdelningarna.

När vi hämtade vår Larbrador valp så fick vi med en säck av Purina Pro Plan och vi fortsatte med det eftersom uppfödaren rekommenderade just det fodret, att jag även var medlem i jägarförbundet och fick 30% rabatt på det fodret gjorde ju inte saken sämre. Men om rabatten nu går från 30% till 17% så är det ju dags att hitta ett nytt bra foder som är billigare.

En säck Purina Plo Plan på 15kg kostar utan rabatt 499kr med 30% så blir det 349kr men med den nya rabattsystemet så kommer det bli 415kr per 15kg säck. Med andra ord så i stället för 150kr i rabatt så blir det 85kr, för oss så blir då foderkostnaden i månaden ca:100kr dyrare! >:(:o

/Marcus

Publicerat

Efter noggrannt räknande kostar 90kg Purina Proplan med dagens rabbat 2100:- o lär inte bli billigare!

Jämför man det med 100kg Eukanuba för 1996:- så borde välan saken va biff!  ;D

Men e de nån som kör med detta foder som kan rekomendera det?

Det e ju trots allt inte priset bara som avgör vilket foder man väljer att ha till hunden sin!

Men vist spelar det en viss roll  ;)

• 5 months later...
Publicerat

Någon som har räknat ut hur mycket 1dl av Purina Pro Plan väger i gram? Har köpt Purinas valpfoder till nya valpen men står bara dagsransonen i gram så man skulle vilja veta i dl. Har tyvärr ingen våg själv.

Publicerat

E rellativt säker på att en dl vägde 50g

Publicerat

Tackar för svaret. Borde stämma rätt bra. Läste om Robur å där var 1dl=50g så det borde väl inte skilja så mycket mellan dem.