Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen nytt sikte!

Featured Replies

Publicerat

Ska snart iväg och hämta mitt nya sikte på posten. Det blev ett Bushnell Elite 6500 2,5-16x50, inhandlat på Racerback för 8995:-. Hade funderingar på att ta in ett själv från utlandet men tyckte priset var ok, samt att Rickard och co. lovar att dom fixar garanti ärenden smidigt. Hoppas jag hinner skjuta in i helgen, fan.........blir ju som ett barn på julafton!!!!

Publicerat

Ser fram emot en recension! B)

Har planer på att skaffa ett likadant till min räv och rådjurspipa...

Mvh Peter

Publicerat
Ska snart iväg och hämta mitt nya sikte på posten. Det blev ett Bushnell Elite 6500 2,5-16x50, inhandlat på Racerback för 8995:-. Hade funderingar på att ta in ett själv från utlandet men tyckte priset var ok, samt att Rickard och co. lovar att dom fixar garanti ärenden smidigt. Hoppas jag hinner skjuta in i helgen, fan.........blir ju som ett barn på julafton!!!!

Fint jag har en likadan på min .222a fast 42 tub.

Se till att du har koll på papprena bara när du handlar därifrån.

Jag slarvade bort mitt kvitto på mina hörselskydd och de kan inte hitta det i datorn :P:rolleyes:

Ska se om de har ändrat sig, nu efter mitt sista mail.

Nog om det, jag gillar kikaren och det ska bli kul att se vad du gillar den.

/Lasse

Publicerat
Se till att du har koll på papprena bara när du handlar därifrån.

Jag slarvade bort mitt kvitto på mina hörselskydd och de kan inte hitta det i datorn :D:rolleyes:

och för mig har en retur försvunnit i posthanteringen. eftersom jag inte skickade rek så kan ju felet ligga precis var som helst i hanteringen :P

har därför valt att inte handla därifrån någon mer gång oavsett var försändelsen försvann.

Publicerat
  • Författare
post-2136-1257541282_thumb.jpgNu är nyförvärvet monterat, blev helt ok. Sitter i Warne ringarpost-2136-1257541070_thumb.jpg
Publicerat
post-2136-1257541282_thumb.jpgNu är nyförvärvet monterat, blev helt ok. Sitter i Warne ringarpost-2136-1257541070_thumb.jpg

Ser ut att sitta lågt o bra.

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Ser ut att sitta lågt o bra.

/Lasse

Jorå.......blev hyffsat tight å bra, återstår bara inskjutning. Är bara det att det kommer massa jakt emellan,,,,,,,, :D:D

• 3 weeks later...
Publicerat

Hej

Har ni hinnit testa era sikten så vore det intressant att höra vad som är bra och dåligt med dom.

Tänkte nämligen köpa en själv med 50 glugg.

Tack på förhand

Publicerat

jag har fluktat en del i en sådan och tycker den är mycket prisvärd men jag skulle vilja se fler alternativ på riktmedelsidan.

Publicerat

Det blir nog Duplex för mig

Publicerat
  • Författare

Har duplex på min, men inte skjutit in den än pga av tidsbrist och kasst väder, har bara kikat i den hemma. Ska försöka nån förmiddag i veckan,jobbar kväll.

Publicerat

Verkar intressant detta.. :mad: Skulle vilja byta ut tascon jag har sittandes på 222an. När får vi se en recension? :mad:

Publicerat

Det blev en Elite 6500 2,5-16x50 som ska komma inom någon dag, kunde inte hålla mig längre ^_^

Kommer att testa på Blasern samma dag den kommer så jag kan höra av mig då.

Publicerat
  • Författare

Ett första test.............:Sköt in 6,5:an med Busnellen på idag.Gick otroligt smidigt. Tycker den har bra kvalitetskänsla rakt igenom, exakta tydliga klick, exakta justeringar, kanon skärpa, bra kantskärpa. Duplexen är ganska tunn, vilket jag ville ha. Bekvämt och skönt med sidoparalax.Hoppas kunna återkomma efter helgen med ett fälttest. Ska jämföra med min Meopta och förhoppningsvis en Zeiss när skymmningen faller så fär vi se hur den står sig.

• 3 weeks later...
Publicerat
Ett första test.............:Sköt in 6,5:an med Busnellen på idag.Gick otroligt smidigt. Tycker den har bra kvalitetskänsla rakt igenom, exakta tydliga klick, exakta justeringar, kanon skärpa, bra kantskärpa. Duplexen är ganska tunn, vilket jag ville ha. Bekvämt och skönt med sidoparalax.Hoppas kunna återkomma efter helgen med ett fälttest. Ska jämföra med min Meopta och förhoppningsvis en Zeiss när skymmningen faller så fär vi se hur den står sig.

Det blir spännande, se till att anteckna lite från testet och skriv utförligt här!!!

Jag är tacksam för en sådan redogörelse för jag har funderat på att skaffa en Elite 6500

pga den fina vidden i förstoring. Synd att den inte finns belyst ännu.

Publicerat

Hur gick det med skymnings testet?? Sjukt sugen på en 6500:a!

Publicerat
  • Författare

SORRY!!! Har inte hunnit med det ännu, har bara haft den med på jakt en morgon och kan bara säga att skärpan är det inga fel på. Har inte jämfört i taskigt ljus med min Mepota heller tyvärr...............

Men hittils är jag nöjd med den, parallaxen verkar funka som den ska.

• 1 month later...
Publicerat

Ligger du på latsidan eller :) TESTER !!!!

Publicerat

Riktigt fint!

Publicerat

Har sålt min Elite 6500 men tyckte att skymningsegenskaperna inte

var nåt att skryta om.

Det+det tunna riktmedlet gjorde att jag inte kan rekommendera

siktet för annat än jakt i dagsljus.

/M.

Publicerat
  • Författare
Ligger du på latsidan eller :D TESTER !!!!

Jajjemensan, mycket lat.....sorry!!!.......harjakten har legat i fokus!! MED HUND!!!!!!!

Däremot kan det kanske blir en lock/vak stund i helgen..........

Publicerat
Jajjemensan, mycket lat.....sorry!!!.......harjakten har legat i fokus!! MED HUND!!!!!!!

Med det siktet behöver du ingen hund.!? :huh::D

Publicerat
  • Författare
Med det siktet behöver du ingen hund.!? :D:P

hehe...........förmodligen inte......... B)