Publicerat November 5, 200916 yr Hej Jag har som några av er kanske sett en liten wachtelvalp på snart 5 månader, till nästa år är det injagning och allt vad det innebär. Jag skulle vilja följa med och gå som "observatör" till en hundförare av wachtel eller någon annan hund som har liknande jaktsett som en wachtel. Detta för att jag själv ska få mer erfarenhet av hur det är att gå som hundförare för denna ras, olika typer av terräng att släppa i, hur länge man ska vänta om det blir ståndskall bara som exempel. Jag vill helt enkelt bara får mer kött på benen när det gäller att vara hundförare, olika sett att jaga av såtar osv.. Finns det någon som skulle orka ta med mig ut någon dag, gärna flera dagar och låta mig följa med, jag är inte ute efter att få skjuta eller liknande, behöver inte ha bössa med mig... Jag vill bara följa med och lära mig så mycket som möjligt om hundföreri då jag knappt kan bärga mig tills min egen hund är mogen nog att jaga. Jag har egen bil, körkort och kan tänka mig att åka en 10-15mil enkel resa bara för att få följa med. Det viltslag jag är mest intresserad av är hjort, rå och gris då det förhoppningsvis är det min hund kommer jaga. (Om tråden ligger lite tokigt kanske någon moderator kan vara vänlig och flytta den) MVH Andreas