Publicerat November 6, 200916 yr Pilar som jag är rädd om ligger på ett plant bord med fenorna utanför. Men behövs det egentligen? Böjer sig även kolfiberskaft med tiden om de ex.v.står lutade mot något? Alu-skaft? Träpilar vet jag ska ligga ner.
Publicerat November 7, 200916 yr Har svårt att tänka mig att kolfiber pilarna skulle bli skadade av att ex stå upp? Har mina träpilar liggande oxå. //Kent
Publicerat November 7, 200916 yr Pilar som jag är rädd om ligger på ett plant bord med fenorna utanför. Men behövs det egentligen? Böjer sig även kolfiberskaft med tiden om de ex.v.står lutade mot något? Alu-skaft? Träpilar vet jag ska ligga ner. :P Nja materialets uppbyggnad och sammansättning i kolfiberpilar rör sig inte, mina ligger/står o dräller lite överallt och har inte noterat att de skulle böja sig, möjligen om man lägger dem på en varm källa typ brödrosten, men då får man skylla sig själv Vanliga plast/venyl fenor verkar inte heller de ta någon skada, annat om de är dåligt limmade då kan de lossna ...
Publicerat November 7, 200916 yr Nja materialets uppbyggnad och sammansättning i kolfiberpilar rör sig inte, mina ligger/står o drällerlite överallt och har inte noterat att de skulle böja sig, möjligen om man lägger dem på en varm källa typ brödrosten, men då får man skylla sig själv Vanliga plast/venyl fenor verkar inte heller de ta någon skada, annat om de är dåligt limmade då kan de lossna ... Ha ha! ganska lustigt att detta ämne kom nu då jag kan berätta en ganska rolig episod här hemmifrån. Min kära fru använder mina gamla skaft som blompinnar. Vi har en stor växt (1,5 m hög) här hemma som en gammal kolfiberpil fått agera pinne åt. Den har det senaste året stått i vardagsrummet med pilskaftet som stöd och igår så kasta vi ute grönsaken och tog loss pilen. Den har alltså stått böjd under lång tid och så fort vi tog bort tyngden så rätade skaftet upp sig. Med ledning av detta vill jag påstå att kolfiber inte tar stryk av att lagras stående, som blompinne eller liggande.
Publicerat Februari 21, 201016 yr Pilar som jag är rädd om ligger på ett plant bord med fenorna utanför. Men behövs det egentligen? Böjer sig även kolfiberskaft med tiden om de ex.v.står lutade mot något? Alu-skaft? Träpilar vet jag ska ligga ner. Kolfiber är det material som har lättast i världen för att räta upp sig till ursprunglig form när det exempelvis böjs. Tror inte du behöver ha dem liggande på ett altare direkt Personligen har ja mina liggande i papprör som de fraktas i när ja inte använder dem, eller i kogret. Detsamma med aluskaften.