Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur förvarar ni era kolfiberpilar?

Featured Replies

Publicerat

Pilar som jag är rädd om ligger på ett plant bord med fenorna utanför. Men behövs det egentligen? Böjer sig även kolfiberskaft med tiden om de ex.v.står lutade mot något? Alu-skaft? Träpilar vet jag ska ligga ner. ;):ph34r:

Publicerat

Har svårt att tänka mig att kolfiber pilarna skulle bli skadade av att ex stå upp?

Har mina träpilar liggande oxå.

//Kent

Publicerat
Pilar som jag är rädd om ligger på ett plant bord med fenorna utanför. Men behövs det egentligen? Böjer sig även kolfiberskaft med tiden om de ex.v.står lutade mot något? Alu-skaft? Träpilar vet jag ska ligga ner. :P :P

Nja materialets uppbyggnad och sammansättning i kolfiberpilar rör sig inte, mina ligger/står o dräller

lite överallt och har inte noterat att de skulle böja sig, möjligen om man lägger dem på en varm källa

typ brödrosten, men då får man skylla sig själv :P

Vanliga plast/venyl fenor verkar inte heller de ta någon skada, annat om de är dåligt limmade då kan

de lossna ...

Publicerat
Nja materialets uppbyggnad och sammansättning i kolfiberpilar rör sig inte, mina ligger/står o dräller

lite överallt och har inte noterat att de skulle böja sig, möjligen om man lägger dem på en varm källa

typ brödrosten, men då får man skylla sig själv ;)

Vanliga plast/venyl fenor verkar inte heller de ta någon skada, annat om de är dåligt limmade då kan

de lossna ...

Ha ha! ganska lustigt att detta ämne kom nu då jag kan berätta en ganska rolig episod här hemmifrån.

Min kära fru använder mina gamla skaft som blompinnar. Vi har en stor växt (1,5 m hög) här hemma som en gammal kolfiberpil fått agera pinne åt. Den har det senaste året stått i vardagsrummet med pilskaftet som stöd och igår så kasta vi ute grönsaken och tog loss pilen. Den har alltså stått böjd under lång tid och så fort vi tog bort tyngden så rätade skaftet upp sig.

Med ledning av detta vill jag påstå att kolfiber inte tar stryk av att lagras stående, som blompinne eller liggande.

• 3 months later...
Publicerat
Pilar som jag är rädd om ligger på ett plant bord med fenorna utanför. Men behövs det egentligen? Böjer sig även kolfiberskaft med tiden om de ex.v.står lutade mot något? Alu-skaft? Träpilar vet jag ska ligga ner. ;):P

Kolfiber är det material som har lättast i världen för att räta upp sig till ursprunglig form när det exempelvis böjs. Tror inte du behöver ha dem liggande på ett altare direkt :D

Personligen har ja mina liggande i papprör som de fraktas i när ja inte använder dem, eller i kogret. Detsamma med aluskaften.