Publicerat November 27, 200520 yr Jag har gjort en vapen affär och i köpet medföljde en Weaver T-6. Jag har ju andra sikten så den här ligger och är över. Den har en skada på främre linsen, en liten spricka precis vid kanten, det har medfört att det förmodligen varit fukt i siktet så det är fläckar (fuktfläckar?) på insidan av glaset. Det finns inga märken på utsidan av tuben som kan indikera att siktet har stött mot något. Möjligtvis att man vridit parallaxjusteringen för hårt så det blivit någon spänning på glaset. Jag undrar nu om det är värt att låta reparera siktet och om någon vet vart man vänder sig i så fall? Enl. den som haft siktet tidigare så fungerade det bra och har använts på en klass 1:a. Vad kan ett sådant sikte ha för värde? Sven-Åke
Publicerat November 27, 200520 yr Stötte på kikarsiktesmodellen när jag sökte efter rätt till min senaste vapenfundering. Vill minnas att det kostar c:a 5000:- nytt. Läcker det in vatten är väl värdet för Dig och andra ungefär 0:-, så kostnaden för rep. måste styra ditt val. Har tyvärr inga tips vem som kan reparera, men nypris kan ju vara input vid val mellan rep./kasta.