Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mårdhundsjakt

Featured Replies

Publicerat

Nu vet jag att vi har mårdhund på markerna så min fråga är om man kan locka till sig mårdhunden? Tex med åtel, vad ska man då åtla med? Vill väldigt gärna ha bort den härifrån.

Publicerat

Åtel brukar dom väl komma in på rätt kvickt... och dom kommer väl på det mesta, fiskrens verkar dock vara en favorit...

Finns det någon kompost i närheten så har dom säkert varit där redan... Man brukar säga att ser du en så finns det 10...

Fälla är nog det bekvämaste... Har du hund o hunden fattar vad det är den ska ta efter så är det också rätt bekvämt...

Publicerat
Åtel brukar dom väl komma in på rätt kvickt... och dom kommer väl på det mesta, fiskrens verkar dock vara en favorit...

Finns det någon kompost i närheten så har dom säkert varit där redan... Man brukar säga att ser du en så finns det 10...

Fälla är nog det bekvämaste... Har du hund o hunden fattar vad det är den ska ta efter så är det också rätt bekvämt...

Vilken fälla kan man få mårdhund i?

Publicerat

Fälla denna årstid är nog extremt låga chanser till glädje....men en grythund eller en spets/stövare på natten om du vet vad dom håller till,,,men grytjakten kommer aldrig någon annan form kunna mätas med :D

Publicerat

Åtla med fiskrens, slaktavfall och frukt. Samma sak om du ska ha dom i fälla, man får dom nog i standard räv och grävlings fällor . Att släppa en hund vid åtel på kvällen/natten är rolig jakt.

Publicerat
  • Författare

Tack för alla svar, eftersom en rävåtel är pågång så får man hoppas mårdhunden dyker upp där också. Ska troligen montera en kamera så att jag vet.

Publicerat

fisk är bra men säl är best.

Publicerat
Vilken fälla kan man få mårdhund i?

Har ett stycke granlundsfälla ute: http://www.granlunds.com/granlunds_wildlife.html

Och en i stil med KANU-fällan: http://www.nellukka.com/Kanu-Loukku.gif (min finska är inte 100%lig dock)

Sen hittade jag en lista med en mängd fällor: http://swenviro.naturvardsverket.se/dokume...or/sok.php#soka

Dock är bara två av dem listade som mårdhundsfälla... men utan att kolla igenom, så vågar jag nästan säga att det som fungerar på räv eller grävling troligen funkar på mårdhund också...