Publicerat November 7, 200916 yr Det var lite kö när jag köpte jaktambition i dag, så jag passade på att känna på bättre beg. hagelbössor. Det fanns i prisspannet mellan 2000 kr upp till 59000 kr!!! För en beg. jaktbössa, herregud! Bara för att jaga hare med... Faktiskt tyckte jag att den som kändes riktigt trevlig, och verkade passa mig bra kostade bara ca 3000 kr. En Checkisk (Eller hur det stavas) over/under, med en mycket egen o märklig design på det mesta. Men så gillar jag lite udda saker. Den för 59000 kr kändes inte helt fel den heller, man liksom kände att det fanns en själ i den. Härlig balans och känsla. Frågan är om jag skulle ha tyckt likadant om jag inte sett prislappen först...
Publicerat November 7, 200916 yr När jag är och klämmer på vapen brukar jag börja med att kolla prislapparna och sen bara känna på de som är i närheten av min prisklass, annars kommer jag få ha-begär efter bössor som är myyyycket dyrare än vad min plånbok är tjock
Publicerat November 7, 200916 yr Det var lite kö när jag köpte jaktambition i dag, så jag passade på att känna på bättre beg. hagelbössor. Det fanns i prisspannet mellan 2000 kr upp till 59000 kr!!! För en beg. jaktbössa, herregud! Bara för att jaga hare med... Inte bara - det finns så mycket mer..... Så oändligt mycket mer. Själv skulle jag inte tveka på rätt bössa för 59 lappar, men att lägga mer än 15 på en bil finner jag bara perverst korkat. Så det är en fråga om att prioritera..... Och med tålamod så kommer man med tiden att hitta en bättre bössa för bra mycket mindre pengar, bara man har tålamod. Och då kan man köpa fler i stället ;-) Faktiskt tyckte jag att den som kändes riktigt trevlig, och verkade passa mig bra kostade bara ca 3000 kr. En Checkisk (Eller hur det stavas) over/under, med en mycket egen o märklig design på det mesta. Men så gillar jag lite udda saker. Högst sannolikt en BRNO, slitstarka brytspett. Tungt, tungt och trögt..... Den för 59000 kr kändes inte helt fel den heller, man liksom kände att det fanns en själ i den. Härlig balans och känsla. Frågan är om jag skulle ha tyckt likadant om jag inte sett prislappen först... Det blir som regel lite mer upplevelse i ett handbyggt vapen om man jämför med nått man vrålat fram i 1 miljon exemplar med stansade delar..... /T