Publicerat November 7, 200916 yr Tjena har hemma en quad som kanske köper,priset är snuskigt billigt och lite fundersam om man ska slå till,,,Men pipor som följer är luftgevärs kalibern 17hmr nånting 22wm Alltså 2 kalibrar som inte fyller så mycket funktion kanske,,men krämet i 22wm är det nått att ha över 100meter? och Pip bytar systemet funkar så där,kikaren tar emot och borde nog ha quick realse fästen?? nu är det 5000kr det handlar om,men skjuter inte så mycket med kula och lite tveksam till just kalibrarna,jagar varken ripa mer än 1-3 gånger per år,så blåsigt eller ej,kan man lätt byta bort den dära luftgevärs kalibern tror ni?
Publicerat November 7, 200916 yr trots att "luftgevärskalibern" bara är klass 4 pga kulvikten så är det bra mycket mera klös i den än i .22 wmr. den sänker utan vidare en räv på uppemot 200 meter (eller mer...)
Publicerat November 7, 200916 yr pipor kostar i prinsip skwatt att köpa, kommer jag ihåg rätt var de runt 160-180 euro när styck när jag sneast kollade. skulle nog ha köpt en om inte licenserna skulle blivit lika mycket som själva bössan
Publicerat November 8, 200916 yr Hej ursäkta trådkapningen men går quadden att få i vänsterutförande?
Publicerat November 8, 200916 yr Författare är vänster skytt själv och går bra iaf för mig att skjuta med denna,men 17hmr tyckte jag var lite väl mycket köttfärs i,har en 22-250 som även bara står,så att skjuta en räv utan en hund bakom sig vore en skam, 22wm är väl inte ok att skjuta tex orre och tjäder med,så vi får se om hippen kanske får byta... men mera om vapnet man bör veta? själva syftet finns inte riktigt,åtel bössa? rip bössa och så,men vi får se ska skjuta lite mera den håller iaf ihop skotten bra och känns bra,men ogillar lite att inte går byta pipa rak av som jag trodde och läst,blir köpa isf nya fästen och så,då snackar vi
Publicerat November 8, 200916 yr 22 wm funkar väl till orre och tjäder? Rätt kula så ska det inte vara ngr problem.. tror jag, ingen expert på dessa pepplingar. Wäppling skjuter dem med 22 wm och såvitt jag fattat så funkar det. Om bössan bara laddar om ordentligt vilket den lär göra så är det inga problem. Byta pipa kräver att det finns lite luft mellan kikarens öppning och pipan.. lite dåligt tycker jag då bössan marknadsförs som pipbytarsystem. Jag är lite inne på sikten med någonslags qr fästen, vet fan inte. Fördelen som jag ser det med bössan är det groteskt fina trycket och låg vikt. Jag har hängt på en dämpare och stort sikte på min så den blir helt galet mysig att skjuta med! 17HMR pipan är inte gängad för dämpare va? Mvh!
Publicerat November 8, 200916 yr ,,,Men pipor som följer är luftgevärs kalibern 17hmr nånting Underskatta inte 17hmr, det är MYCKET dräp i den kalibern. med möjliga skjutavstånd som till och med når utanför det som 22 Hornet presterar. Sedan att den inte är tillåten att jaga så mycket med pga klassningen (läs kulvikten), är ju ett litet problem.
Publicerat November 8, 200916 yr Sälj 17HMR-pipan och köp en 22LR istället, samma vapenklass fast billigare ammunition.
Publicerat November 8, 200916 yr Jag vet inte vad du funderar på... En Sako Quad för 5 papp!?!?! Slå till och fundera sen! Riktigt billigt!!! Hade jag 5 papp över nu hade jag köpt den bara för 17 hmr systemet. Jag tittade på en ny men tyckte det var på tok för dyrt.
Publicerat November 9, 200916 yr Författare nu inågr lite arbete i priset,men visst skit billigt,men till vad? men säger ni att man får skjuta tjäder och orre lagligt med 22wm är det jätte intressant,alltid trott det ej var inom lagen,så visst en 22wm och en 22lr är man nog väldigt lycklig,bössan är juh väldigt fin.. hippen,inget är gängat,vi kan svarva beroende vilket gäng mått du vill ha,har 3 st som gör dämpare och montage så det är inga bekymmer (poff tech),,,men lite missnöjd med konceptet föll med byta pipor,måste nya fästen och en annan kikare,testa på nigthforcet och visst fan vare grymt
Publicerat November 9, 200916 yr Hur många magasin följer med bössan? Har för mej att det är samma magasin till de två kalibrarna du har på G och givet det så kanske det bara ingår ett? Och sen undrar jag hur mycket du vill ha för pipan.. 22 wm skjuter du räv och grävling med dvs klass 3. Köp bössan och knacka lite räv på åteln nu Mvh!
Publicerat November 9, 200916 yr Jag har en quad med 22lr. och 22wmr. en riktigt ful bössa men passar utmärkt för mina behov. Precisionen och trycket är bra bössan är lätt och perfekt till slit och släng, jagar väldigt mycket tjäder och orre med min suverän kaliber för jakt med finnen men man bör använda blyspets och begränsa hållen till max 100 meter då är bössan svårslagen som tjäderklubba dessutom barnsligt lätt skjuten i dem ofta konstiga ställningar man har vid den jakten.
Publicerat November 9, 200916 yr Författare Hur många magasin följer med bössan? Har för mej att det är samma magasin till de två kalibrarna du har på G och givet det så kanske det bara ingår ett?Och sen undrar jag hur mycket du vill ha för pipan.. 22 wm skjuter du räv och grävling med dvs klass 3. Köp bössan och knacka lite räv på åteln nu Mvh! jo nackdelen är väl 22 revolver har jag,22wm har jag på morbron,samt 22lr där med,men ska skjuta lite mera med den efter som det är kul bössa,3 magasin varav ett modell större knacka räv från åtel är olagligt här uppe,,hund ska det vara och till träskallar jakt vore det fint då en sån kommer kunna hamna hemma snart
Publicerat November 9, 200916 yr knacka räv från åtel är olagligt här uppe,,hund ska det vara och till träskallar jakt vore det fint då en sån kommer kunna hamna hemma snart Nu börjar man ju undra vart ditt gryt ligger..
Publicerat November 10, 200916 yr Författare Nu börjar man ju undra vart ditt gryt ligger.. mina gryt är utspridda ner till Sthlm,men mitt vinter boende är i Gällivare/Hakkas har en stövare och 2 terriers,vore skamligt att skjuta räv som inte dom fått fram vakna med -16 och såg 30 talet med orrar i björkarna och ska nu ut och kika lite vars dom for..