Publicerat November 9, 200916 yr Brorsan har en Garmin Astro 220 Nordic Sista helgen på Lördag så hade ca halva spåret försvunnit i första såten och likadant på Söndag ......... Vad kan vara fel ?
Publicerat November 10, 200916 yr Jag tror helt enkelt det är så att minnet är fullt och då raderar den de äldsta spåren.
Publicerat November 10, 200916 yr Sådär gör min oxå, å väljer man föra över från enhet så försvinn mer än halva spåret, har tömt spårminnet i handenheten men det hjälper inte
Publicerat November 10, 200916 yr Man får spara spåret i handenheten i halvtid så finns det kvar i enheten! Annars så finns ju det fulla spåret kvar i hundenheten, även om det försvinner vartefter i Astron...
Publicerat November 10, 200916 yr Författare Jag tror helt enkelt det är så att minnet är fullt och då raderar den de äldsta spåren. Vad jag vet så är det inte det äldsta spåret utan det nyaste som försvinner till hälften.
Publicerat November 10, 200916 yr Vad jag vet så är det inte det äldsta spåret utan det nyaste som försvinner till hälften. Det har hänt mig med.
Publicerat November 10, 200916 yr Kan det vara mjukvarufel kanske ??? det är ett mjukvarufel för den ska inte bete sej på det viset annars
Publicerat November 11, 200916 yr Hur fixar man det? ut på nätet och ladda ner nån uppdatering kanske, vet ju hur det brukar gå så då är man ju utan pejl
Publicerat November 11, 200916 yr Författare Hur fixar man det? ut på nätet och ladda ner nån uppdatering kanske, vet ju hur det brukar gå så då är man ju utan pejl Prova här : http://www.garmin.se/productpage_tab5_1.as...42-939b1def42e3
Publicerat November 11, 200916 yr Däremot på tal om att tappa spåret! Kompisen var ut och släppte älghunden en dag i förra veckan och helt plötsligt tappar pejlen kontakten och det är ju inte ovanligt men efter en timme utan kontakt så blir han lite orolig då det är unghunden, vi tar bilen och far förbi området där hunden tappades och vi får ingen kontakt, så småningom efter några mil i bil med konstant pejlande ringer mobilen och det är frun i huset som säger att hunden är hemma, hur f** vi missat jycken? vi far hem till han och det är fortfarande ingen kontakt med hunden?? kollar även med min pejl och nada. Det visar sig att kontakten mellan plottern och batteriet lossnat medans hunden var ute på sök och utan kontakt där så ser man inte hundens position, efter en koll på nätet så visar det sig inte vara helt ovanligt så till er alla SMÄLTLIMMA FAST KONTAKTEN SÅ NI INTE BEHÖVER TAPPA HUNDEN.
Publicerat November 12, 200916 yr Författare Däremot på tal om att tappa spåret! Kompisen var ut och släppte älghunden en dag i förra veckan och helt plötsligt tappar pejlen kontakten och det är ju inte ovanligt men efter en timme utan kontakt så blir han lite orolig då det är unghunden, vi tar bilen och far förbi området där hunden tappades och vi får ingen kontakt, så småningom efter några mil i bil med konstant pejlande ringer mobilen och det är frun i huset som säger att hunden är hemma, hur f** vi missat jycken? vi far hem till han och det är fortfarande ingen kontakt med hunden?? kollar även med min pejl och nada. Det visar sig att kontakten mellan plottern och batteriet lossnat medans hunden var ute på sök och utan kontakt där så ser man inte hundens position, efter en koll på nätet så visar det sig inte vara helt ovanligt så till er alla SMÄLTLIMMA FAST KONTAKTEN SÅ NI INTE BEHÖVER TAPPA HUNDEN. Det där lät ju som lösningen på problemet: Nån slags glappkontakt verkar det som Tack för tipset skall tipsa brorsan Mvh // JägarNNNNNN