Publicerat November 9, 200916 yr Hallå nu var man med en till stövare en schiller som enbart ska bli rävpiska! då min nuvarande mer är för hare Men jag har ett problem hund fan heter Traj vilket jag anser inte vara ett bra namn till en räv piska!!! så skriv gärna ett bra förslag!!
Publicerat November 10, 200916 yr BULTEN...bilder på hunden så kommer namnet! Traj gör juh att det kommer växa grönsaker ut örona på den
Publicerat November 10, 200916 yr Fox kommer mannen som har fanny och lina Nu snackar vi en blivande hårding! zlatzko eller dylikt torped namn då hunden har rätter från balkan
Publicerat November 10, 200916 yr Författare kommer mannen som har fanny och lina Nu snackar vi en blivande hårding! zlatzko eller dylikt torped namn då hunden har rätter från balkan haha F_C .Kan tänka mig när jag står i skogen irriterad och skriker Zlatzko!!!! Haha Nej jag tänkte att Rune ”Räv Rune” skulle var det perfekta namnet men fick avslag av ”regeringen”. Men sambon har nu döpt han till Texas! : )
Publicerat November 10, 200916 yr haha F_C .Kan tänka mig när jag står i skogen irriterad och skriker Zlatzko!!!! Haha Nej jag tänkte att Rune ”Räv Rune” skulle var det perfekta namnet men fick avslag av ”regeringen”.Men sambon har nu döpt han till Texas! : ) du kommer inse mina förslag var bra,allt som rimmar med satan så blir några gånger under uppväxten när gngare kommer i vägen
Publicerat November 10, 200916 yr kommer mannen som har fanny och lina Till att börja med heter hon Funny med u. Döpt efter ett tuggummi. Och vad det gäller Lina, så kom igen när du själv får fram en spets som det är skjutet så mycket predatorer för.
Publicerat November 10, 200916 yr Till att börja med heter hon Funny med u. Döpt efter ett tuggummi. Och vad det gäller Lina, så kom igen när du själv får fram en spets som det är skjutet så mycket predatorer för. ja bara det är juh magiskt att det går
Publicerat November 10, 200916 yr kommer mannen som har fanny och lina Nu snackar vi en blivande hårding! zlatzko eller dylikt torped namn då hunden har rätter från balkan Schillerstövare har inget med Balkan att göra
Publicerat November 10, 200916 yr Fuchs! räv på dyska! gäller då att inte ha talfel då eller att uttals fel
Publicerat November 10, 200916 yr gäller då att inte ha talfel då eller att uttals fel det som är det bästa med det FAAAKS (snällare version) FAAAKS KOM HIIIIT FAAAAAKS
Publicerat November 10, 200916 yr hahaha får hoppas att han e ensammen i skogen om han råka köra den stygga versionen :-D hade jag varit i skogen å hört det så hade jag laddat fullt osäkrat å tagit mej snabbaste vägen till bilen med tanke på visst spel :-D
Publicerat November 11, 200916 yr Schillerstövare har inget med Balkan att göra tänkte att dom blandar väl ännu in serbic gonic
Publicerat November 12, 200916 yr tänkte att dom blandar väl ännu in serbic gonic Och enligt vad jag hört så är dom osäkra på ifall det redan fanns inblandning av den stövarrasen från första början. Alltså alla våra nordiska stövarraser har flera eller många mellaneuropeiska stövare i grunden plus en hel del engelsk foxhound. Synd att det bara skiner genom FOXhound i en ras! Finnstövaren
Publicerat November 12, 200916 yr För en rävpiska skulle jag verkligen gilla det helsvenska knektnamnet "Rappe" som därtill har vissa tvetydigheter... /Christian
Publicerat November 12, 200916 yr en rävpiska ska ju såklart heta Vip det är kort koncist och passande
Publicerat November 13, 200916 yr Hallå nu var man med en till stövare en schiller som enbart ska bli rävpiska!då min nuvarande mer är för hare Men jag har ett problem hund fan heter Traj vilket jag anser inte vara ett bra namn till en räv piska!!! så skriv gärna ett bra förslag!! Med risk för att hunden kanske redan är döpt så kommer här ett namnförslag. Varför inte döpa hunden Monty efter den brittiske befälhavaren över "the Eighth Army (?)" Bernard Montgomery som slogs i Nordafrika mot fältmarskalk Ervin "Ökenräven" Rommel under WW II. MVH Alias
Publicerat November 14, 200916 yr Och enligt vad jag hört så är dom osäkra på ifall det redan fanns inblandning av den stövarrasen från första början. Alltså alla våra nordiska stövarraser har flera eller många mellaneuropeiska stövare i grunden plus en hel del engelsk foxhound.Synd att det bara skiner genom FOXhound i en ras! Finnstövaren man har juh en finish foxhound och inte en finskstövare jo men läst att just dom dära serbic gonic är väldigt lika samt gjort endel för rasen senare år, allt kommer väl ifrån början från en idiot byracka hund med stora öron och inte lyssna på nått....bara jaga
Publicerat November 14, 200916 yr Hallå nu var man med en till stövare en schiller som enbart ska bli rävpiska!då min nuvarande mer är för hare Men jag har ett problem hund fan heter Traj vilket jag anser inte vara ett bra namn till en räv piska!!! så skriv gärna ett bra förslag!! Fux passar bra! en modern variant av Fuchs på tyska...