Publicerat November 10, 200916 yr Vem är Roadpig1? Ölänning, 43år, Fru och 2 döttrar 4 och 6 år, 2 Katter samt Qlazze, en Basset Fauve De Bretange grabb på 6,5 år. Har jagat i snart 20 år och enligt vissa (frugan) för mycket och enligt mig själv långt ifrån tillräckligt Jagar på 2st marker på fastlandet samt en bit på Öland. Jagar nästan uteslutande klövvilt men givetvis räv och grävling om jag kommer åt, tyvärr så kom ju rävskabben till Öland för några år sedan så den jakten är "lagd på is". Däremot så kommer grisarna mer och mer på markerna på fastlandet samt att det börjar komma lite spridda obserationer om Kron ! Men det roligaste inslaget är ändå att vi har frilevande Mufflon på den ena marken och i år har vi haft många observationer och hittills ett "smaldjur" skjutet. (Heter väl egentligen ungtacka?) Jakt är för mig som för vissa fotbollsfans: Nästan större än livet, jag blir på dåligt humör om jag inte kan jaga och som vissa får höstdepressioner så kan jag få ångest när 31 Januari närmar sig! Tack gode gud för vildsvinen, så man kan komma ut och bara vara nån gång per månad när all annan jakt är slut Har precis börjat kika efter en till jaktkamrat och det lutar just nu åt en Wachtel, har fått lära känna en väldigt trevlig hane som kanske skall få ha lite kul nån gång runt jul, har i princip tingat en tik om det blir någon, skall bar förankra detta hemma, det lär inte bli några problem med barnen men det finns ju andra som kan ha åsikter om en hund till Annars så är jag en sucker för god mat, god dryck (Tjekisk öl, all annan öl, whisky, rött vin), Hårdrock, Metal (Just nu går Lamb Of God - Wrath alltid i bilen). Kort sagt allt som gör livet värt att leva!!!!!!
Publicerat November 10, 200916 yr tjenare och välkommen till forumet..... frilevande mufflon säger du, fan va kul....hur länge har de funnits i fritt tillstånd på eran mark och hur mycket djur tror ni det rör sig om? wachtel verkar vara bra vovvar, har själv en liten tik här på 5 månader som det verkar vara gott gry i....
Publicerat November 10, 200916 yr Välkommen! Jag brukar bli inbjuden någon gång per år till en god vän som har en stam med mufflon på marken men än så länge har dom gäckat mej. Pebe
Publicerat November 10, 200916 yr Författare tjenare och välkommen till forumet.....frilevande mufflon säger du, fan va kul....hur länge har de funnits i fritt tillstånd på eran mark och hur mycket djur tror ni det rör sig om? wachtel verkar vara bra vovvar, har själv en liten tik här på 5 månader som det verkar vara gott gry i.... Det rör sig om flera olika grupper, vet inte om de gör som rådjuren "klumpar" ihop sig på vintern men det rör sig om minst ett 20 tal som håller i och omkring marken. De har funnits där länge för en av markägarna som gränsar till oss har genom åren skjutit 19st.