Publicerat November 10, 200916 yr Den 3 november grävde vi fram den första grävlingen för våran lilla blandras. Blev en riktigt stor sugga som inte var allt för aggresiv utan bara tryckte i en blindgång. Så det blev en riktigt bra start. Blev sedan en vilodag för henne innan vi åkte ut och letade nya aktiva gryt. Provade under ett hus som till hälften hade rasat. Blev kontakt och det vara bara vänta några minuter innan det låg fast på samma ställe. När vi grävt fram golvet och kommit igenom så var det bara att konstatera att hon låg betydligt närmre den här gången och det var inte en grävling utan slutade med att vi dragit upp 3 stycken Dagen efter var hon lite svullen på läpparna så antar att hon fått ett bett över nosen. Förhoppningsvis har hon lärt sig att inte ligga allt för nära. Nu ska vi bara få igång den anda hunden också så kan detta sluta som en riktigt bra jaktsäsong Mvh
Publicerat November 10, 200916 yr Gratulerar! av nån konstig orsak har jag senaste tiden blivit riktigt sugen på att skaffa en grythund
Publicerat November 10, 200916 yr Gratulerar! av nån konstig orsak har jag senaste tiden blivit riktigt sugen på att skaffa en grythund jaså du med det verkar vara nån smittsam sjukdom
Publicerat November 11, 200916 yr Grattis! Kul att hunn har kommit igång, blir intressant att läsa om hundarnas framfart
Publicerat November 11, 200916 yr jaså du med det verkar vara nån smittsam sjukdom kanske vi måst o vaccinera oss
Publicerat November 11, 200916 yr Den 3 november grävde vi fram den första grävlingen för våran lilla blandras.Blev en riktigt stor sugga som inte var allt för aggresiv utan bara tryckte i en blindgång. Så det blev en riktigt bra start. Blev sedan en vilodag för henne innan vi åkte ut och letade nya aktiva gryt. Provade under ett hus som till hälften hade rasat. Blev kontakt och det vara bara vänta några minuter innan det låg fast på samma ställe. När vi grävt fram golvet och kommit igenom så var det bara att konstatera att hon låg betydligt närmre den här gången och det var inte en grävling utan slutade med att vi dragit upp 3 stycken Dagen efter var hon lite svullen på läpparna så antar att hon fått ett bett över nosen. Förhoppningsvis har hon lärt sig att inte ligga allt för nära. Nu ska vi bara få igång den anda hunden också så kan detta sluta som en riktigt bra jaktsäsong Mvh Grattis till den fina starten för hunden! Hur gammal är lilla jycken då? Nu är det bara att fortsätta ge hunden chanser att utvecklas, jaga jaga
Publicerat November 11, 200916 yr Kul, grattis, vad är det för hund? ser ut som tysktax eller nåt Var hittade ni den grävlingen? Jag blir ju nyfiken när det är värmlänningar med
Publicerat November 11, 200916 yr Härligt, tysktax och vad har ni mer för hund? bra jobbat och kör på! kul med mer grytjägare!!!
Publicerat November 11, 200916 yr Jätte grattis! Visst är det bara så djävla kul när unghundarna kommer igång
Publicerat November 11, 200916 yr kanske vi måst o vaccinera oss kanske det men men det får framtiden utsäga
Publicerat November 12, 200916 yr Författare Tackar alla Lär bli jakt med henne varje gång vi får tillfälle till det nu när man fått bevis för att hon "fungerar" Blandningen är Tax/Fox terrier, så kroppen hennes är ganska så perfekt för gryt. Hon är nästan 2 år nu och fick mycket träning i gryten förra året i jakt efter räv (som alla kom undan) så var skönt att få ner första viltet för henne iår. Den andra är en jack russel på 5år som älskar att jaga men tyvärr var extremt skotträdd när vi tog honom som omplacerings hund. Jagar mest runt kalrlstad och ganska så mycket runt om i väse. Mvh
Publicerat November 13, 200916 yr Fina bilder! Alltid roligt när unghundarna gör debut, det är nästan så man funderar på ännu en valp bara för att få vara med om den där första gången igen Anyway, Stort grattis!
Publicerat December 7, 200916 yr grattis grattis! önskar man kunde ha fått skjutit räv å grävling för min fox terrier med:S han hade en kontakt och jag trodde han höll på dö sedan drog han ju ner med djuret i grytet så man hörde bara vind ljud typ! sen dess har man inte jagat eller släppt han just nått! och han har ett jäkla intresse! men det är ju förar fel det handlar om:( han var runt ett år när han var ungefär 30min iaf underjorden och höll på!