Publicerat November 11, 200916 yr Nu har jag snart en ny bössa i garderoben,,,308 win ombyggd från en tikka lsa55 . eftersom jag själv inte har kunskap eller ork att fila på bössor utan vill ha det färdigt så verkar detta vare en bössa som jag skulle ha byggt om jag haft kunskap,tid och ork=) så nu ska det bara ansökas om licens...längtar efter å få prova bössan och ta med den ut under toppjakten/rävjakten i år. några kanske sett den på antingen blocket eller robsoft. nu ska det bara införskaffas sikte och ringar som passar sen jagas...någon som har ett beg sikte/fästen som passar i sako optilock standard baser gärna förstorning från ca 3 x och uppåt och 50 ljusinsläpp
Publicerat November 17, 200916 yr Författare licensen inlämnad idag så snart kan jag få pröva byssen så den blir lagomt invand inför toppjakta=) hade helst velat ha bössan redan nu då det just denna vecka är behaglig temperatur på över 0:an
Publicerat November 24, 200916 yr Författare frustrerande...fick hem brev från posten att jag hade 2 paket att hämta ut(bössan och slutstycke) far en sväng till skogen och rastar hundarna med bössan för att sedan skynda iväg i full fart till utlämmningstället glad i hågen. börjarmed å fara till fel ställe och sen när jag väl är på rätt så har jag missat att det stod ett datum för uthämtande vilket var 26 nov=( men det andra paketet gick bra ,,så nu sitter jag här med slutstycke och magasin men ingen bössa...tror ni det gnager något inombords? tänkte hinna skjuta in och pröva den i helgen på toppfågel=)
Publicerat November 24, 200916 yr frustrerande...fick hem brev från posten att jag hade 2 paket att hämta ut(bössan och slutstycke) far en sväng till skogen och rastar hundarna med bössan för att sedan skynda iväg i full fart till utlämmningstället glad i hågen. börjarmed å fara till fel ställe och sen när jag väl är på rätt så har jag missat att det stod ett datum för uthämtande vilket var 26 nov=( men det andra paketet gick bra ,,så nu sitter jag här med slutstycke och magasin men ingen bössa...tror ni det gnager något inombords? tänkte hinna skjuta in och pröva den i helgen på toppfågel=) Avsändaren får inte skicka båda paketen samma dag av förklarliga skäl =) Jobbigt som f-n, men sant =) Jag har dock fått båda paketen samma dag, eller så kanske de inväntade kolli nr 2 innan de skickade ut avin i mitt fall =)
Publicerat November 24, 200916 yr Grattis, du har ju ett slutstycke i alla fall Du får väl vänta till torsdag på resten av delarna...
Publicerat November 24, 200916 yr Författare jo men väntan blev ju bara jobbigare nu=) kortare naglar än mina får man leta efter=9
Publicerat November 25, 200916 yr Författare Nu har jag bössan,slutstycket och magasinen,kikarsiktet baserna men saknar ringar måste fixas imorgon så kan bössan följa med på jakt i helgen=)
Publicerat November 26, 200916 yr Författare nu har jag skjutit första pluggen på banan med ny bössan dock bara på 100 m med 5 cm överslag. men doc väldigt nöjd då sista serien motsvarade ungefär en 50 öring på 3 skott med kronans helmantel...billigt och bra=) så till helgen om nån stackars topptjäder har lust att visa sig så får han be till högre makter för att få flyga vidare=) Super nöjd bild kommer väl senare på schabraket till studsare
Publicerat November 26, 200916 yr ja här var man nöjd=) nu har jag skjutit första pluggen på banan med ny bössan dock bara på 100 m med 5 cm överslag. men doc väldigt nöjd då sista serien motsvarade ungefär en 50 öring på 3 skott med kronans helmantel...billigt och bra=) så till helgen om nån stackars topptjäder har lust att visa sig så får han be till högre makter för att få flyga vidare=)Super nöjd bild kommer väl senare på schabraket till studsare
Publicerat November 26, 200916 yr Författare klart man var=) det är juh tjäder garanti nästan;) ja här var man nöjd=)
Publicerat November 26, 200916 yr sista serien motsvarade ungefär en 50 öring på 3 skott med kronans helmantel...billigt och bra=) Både idiotiskt mot bössan och olagligt att använda sig av kronammunition. Annars ser jag fram emot att skåda skapelsen.
Publicerat November 26, 200916 yr Författare jaså minsann=) den kommer nog efter helgen... Både idiotiskt mot bössan och olagligt att använda sig av kronammunition. Annars ser jag fram emot att skåda skapelsen.
Publicerat November 27, 200916 yr så de va du som köpte den. har tittat på den många ggr men då de finns annat o lägga pengarna på så får man avstå lycka till de verkar va en grym bössa. kronammo är de olagligt? har för mig de såldes ut en del förut men jag kan ju ha fel oxå! har hänt mer än 1ggr happy hunting//Marcus
Publicerat November 29, 200916 yr Författare NU har byssen talat och 2 orrtuppar fick bita i gräset i lördags...kanon skön start =) Vilken tur för mig att du inte köpte den då=) kommer även en bild på byssen och bytet i bakgrunden.
Publicerat November 29, 200916 yr Härligt ! Det kan ju inte börja bättre med ny bössan. Lycka till i fortsättningen med fåglarna
Publicerat November 29, 200916 yr Författare man tackar... planen är i veckan och fara på långhållsbanan och skjuta in den på 200 m. hade bara skjutit in snabbt på 90 m med 5 cm överslag men höll då mitt i på orrarna på ca 150m . och sedan se hur träffläget ändras på 100,200,300m så man är förberedd när tjädern toppar=)
Publicerat November 29, 200916 yr japp man va bra sugen men vågade inte kontakta säljare pga att då hade man väl gjort affär av saken o troligen blivit ihjälslagen av tanten fin bild. kunde haft sämre start med den bössan! Önskar dig all lycka i fortsättningen så får jag fortsätta nöta med min 222:a happy hunting//Marcus
Publicerat December 2, 200916 yr Hämtade själv hem nya bössan idag. Merkel KR1 (308) Och 8 dagar tog ansökan (inklusive 2 helger) Nu ska man göra en rejäl break-in för första gången
Publicerat December 2, 200916 yr Författare nu idag har jag varit och pangat lite grann på banan. så med bra stöd så plinkar man nog ner fåglarna ganska enkelt på 200m... jävligt sugen och fara ut imorgon och kika,,,måste nog ringa norrjägaren och höra om han vill knalla en sväng=)
Publicerat December 21, 200916 yr Hämtade själv hem nya bössan idag. Merkel KR1 (308)Och 8 dagar tog ansökan (inklusive 2 helger) Nu ska man göra en rejäl break-in för första gången Får gratulera till en kanonbössa . Har haft min i snart 4 år och ser idag inget alternativ som tilltalar mig mer.