Publicerat November 12, 200916 yr Som angivet ovan, visningar sker imorgon och på lördag, vem, eller kanske snarare är det någon som skall vara där för att titta lite vid lunchtid? Frågar så klart för det fall om det är någon som vill ta en lunch lite senare. Jag är som en kamel till vatten när det gäller dessa frågor, så jag kommer att vara där. /Christian
Publicerat November 12, 200916 yr Hade verkligen varit kul att vara där ock kolla på mitt ha-objekt, men som vanligt går det inte... Denna bössan är jag lite sugen på och jag tror inte den kommer att bli så attans dyr heller... Winchester, modell 70 Super Grade, kal. .458WM
Publicerat November 12, 200916 yr Författare W- jag skall göra dig en o/tjänst, jag skall se till att ha tittat och kännt över pangen så lovar jag att meddela hur den var sen, vad sägs om det? /Christian
Publicerat November 12, 200916 yr W- jag skall göra dig en o/tjänst,jag skall se till att ha tittat och kännt över pangen så lovar jag att meddela hur den var sen, vad sägs om det? /Christian -"Rub it in!" Gör det och reta mig sedan om vilken affär jag missade alt. hade tur... Fast egentligen vill jag ha en bock i 416 Rigby men det får jag nog spara en liten stund för att fixa... Ha det så trevlig nu på Widforss!
Publicerat November 12, 200916 yr Skulle behöva kolla jag med men ha tid? Andjakt både lördag och söndag.. Mvh!
Publicerat November 12, 200916 yr Författare Hipp- något du vill att jag skall titta på, tar iofs ingen ansvar som besiktningsman men ett omdöme kan man ju alltid lämna. /C
Publicerat November 12, 200916 yr Lätt smidig 222:a, skabbig gör inget bara pipan är ok så man kan anta att den skjuter bra.. Mvh!
Publicerat November 12, 200916 yr Författare Ja men det är ett uppdrag som jag kan tänka mig att hantera. jag hör av mig om det är något roligt/vettigt. /Christian
Publicerat November 12, 200916 yr Hade varit kul, men det är för långt upp och min vapenbudget är nåd för i år...
Publicerat November 12, 200916 yr Om frågan är ställd till mej så har jag nog en rätt bra budget men det är ett smalt användningsområde så jag vill inte lägga ngr stora pengar på det. Har fästen så dilemmat blir om jag ska montera stora zeissen på den eller ej.. Rävracer är uppdraget, lätt och smidigt är specen och kalibern.. 222, 223 eller 243. Mvh!
Publicerat November 13, 200916 yr Författare Då så i allmänhet och särskildhet, var och spenderade en timma på auktionens visning, att konstateras var att det fanns flera bra drillingar till salu, ett knippe Berettor främst 686:or men även en modell 55 som såg helt oskjuten ut, ett gäng B25:or som låg rätt i pris. Angående Win 458 Win mag pangen så var den kruttorr i träet, iofs i gott skick i trä och metall, med ok öppna riktmedel, nackdelarna var att magbotten/plattan vägrade att låta sig stängas och vara stängd. För afrikajakt är kanske det inte det bästa men fin balans och godkänd i det stora hela. Till hippen: Därutöver var det dåligt med trevliga 222-223 och 243:or, det står två Sako vixen som både var så där, lite tråkiga och absolut inget att skriva hem om även om jag gör det här, en Brno 22 H i fint bruksskick stod dock på plats samt en Anschütz 22 H fanns där som var fin men det har du ju redan en. För dem av er som gillar Blaser Kombis står det en modell 77 tror jag den heter som är fin. En Sako forrester i 308 Win i absolut nyskick var en av de saker som fick mig att nicka gillande. Mitt sista tips är en Danska Schults o Larsen i 358 eller 338 Norma mag, graverad med första ägaren namn på maglådan men i övrigt som ny och på det hela taget ett fint vapen, ljus lite USA inspirerad kolv dock, jag blev sugen kan jag säga. Min generella uppfattning var den att det var mycket slitna vapen denna gång på auktionen och det faktum att det numera är tre/fyra aktörer på marknaden gör att underlaget blir lite sämre helt enkelt. Kan iofs ha fel. /Christian
Publicerat November 13, 200916 yr Christian.. Fetstort tack!!!! Då fick man en knuff i en viss riktning i min Rävracer tråd Mvh!
Publicerat November 13, 200916 yr Författare Hippen- det var så lite, synd bara att jag inte har mer ingående kunnande om hagelrappare, då hade jag förmodligen kunnat skriva en hel del mer, btw för er som gillar vapenhistoria, det är två Sjögrenare med på söndag, samt även ett par Win hagelpumpar som inte förefaller vara så dumma, en gammal model 100, den var fin, en modell 1300 med räfflad slugpipa, som var njaaa, ingen balans och otäck, en 1300 Marin, den nickelpläterade samt en annan 1100 pump tror jag att det var. Inga A5:or för mig denna gång. Förresten med lite tur har jag snart en plats ledig i skåpet att göra något roligt åt/med. /Christian
Publicerat November 13, 200916 yr Man får tacka för att du kollade upp bössorna åt oss. Är nog egentligen lite glad att resultatet blev "kruttorr i träet och att den var glapp i bottenplattan" eftersom julen närmar sig raskt och jag redan hade handlat lite till frugan eftersom vi firar 10 års jubileum i dag som gifta... Fast någon ny bössa vill jag ha in i skåpet efter den sista rensningen. Har bara tre bössor för tillfället!!!
Publicerat November 14, 200916 yr Författare Man får tacka för att du kollade upp bössorna åt oss.Är nog egentligen lite glad att resultatet blev "kruttorr i träet och att den var glapp i bottenplattan" eftersom julen närmar sig raskt och jag redan hade handlat lite till frugan eftersom vi firar 10 års jubileum i dag som gifta... Fast någon ny bössa vill jag ha in i skåpet efter den sista rensningen. Har bara tre bössor för tillfället!!! Det var mitt nöje att få göra lite tjänster. Bara tre puffror, skäms på dig, full garderob och gärna ett eller två lik som man kan omsätta snabbt för det fall att hittar något åtråvärt det är den sanna vägen. Det fanns en del små guldklimpar på auktionen samt ett antal fallgropar av sällan skådad art, tänker dock inte säga/skriva något för jag vet att sista jag var elak så visste de på Widforss om det jag skrivit, fråga mig inte hur för det var i en tid innan jag gick under sann flagg. Men jag räddade en god vän och en bekant från att lägga bud på varsin drilling som i bådas fall hade kunnat komma att kosta en hel del pengar att fixa upp till bra skick. /Christian
Publicerat November 15, 200916 yr Hade verkligen varit kul att vara där ock kolla på mitt ha-objekt, men som vanligt går det inte... Denna bössan är jag lite sugen på och jag tror inte den kommer att bli så attans dyr heller... Winchester, modell 70 Super Grade, kal. .458WM Om det är så att du är riktigt sugen så går jag faktiskt i tankarna att sälja min just Safari Express mod 70, .458 Win mag... kontakta mig så kan vi diskutera saken. Jag lovar inte att jag ska sälja den men om du går miste om den på auktionen så finns det iallafall ett hopp.
Publicerat November 15, 200916 yr btw för er som gillar vapenhistoria, det är två Sjögrenare med på söndag, samt även ett par Win hagelpumpar som inte förefaller vara så dumma,en gammal model 100, den var fin, en modell 1300 med räfflad slugpipa, som var njaaa, ingen balans och otäck, en 1300 Marin, den nickelpläterade samt en annan 1100 pump tror jag att det var. Inga A5:or för mig denna gång. Förresten med lite tur har jag snart en plats ledig i skåpet att göra något roligt åt/med. /Christian dom såg inte så dumma ut domdär winchesters, den med slugpipan såg faktist för bra :F tur fick jag min för samma pris +2 pipor for den som de hade som utrops pris på dom där.
Publicerat November 15, 200916 yr Författare Radium- inte för att vara elak men de var inge roliga alls som vapen betraktade, leksaker ja, puffror nej, den Win 100 med fullång pipa som var kanske 30-40 år gammal var som ett kassaskåp i jämförelse och trots att den hade lite ytrost längs hela sidorna var den klart mycket läckrare. Men det är iofs som så att skall man ha en korthållsnassedräparemedräffladslugpipaoenmassamachoattitydinbyggt ja då är det rätt pang. Därmed inte sagt att du lider av något av ovanstående tillkortakommanden och som sagt du hade ett bättre pris. BTW- när jag var ung tyckte jag att en Win 1300 def Marin, dvs den förnicklade varianten var typ det tuffaste man kunde ha. /Christian
Publicerat November 15, 200916 yr Radium- inte för att vara elak men de var inge roliga alls som vapen betraktade, leksaker ja, puffror nej, den Win 100 med fullång pipa som var kanske 30-40 år gammal var som ett kassaskåp i jämförelse och trots att den hade lite ytrost längs hela sidorna var den klart mycket läckrare. Men det är iofs som så att skall man ha en korthållsnassedräparemedräffladslugpipaoenmassamachoattitydinbyggt ja då är det rätt pang. Därmed inte sagt att du lider av något av ovanstående tillkortakommanden och som sagt du hade ett bättre pris. BTW- när jag var ung tyckte jag att en Win 1300 def Marin, dvs den förnicklade varianten var typ det tuffaste man kunde ha. /Christian kanske därför dom var på auktionen ? är totalt förälskad i min den är nästan en halv halvautomat otroligt lätt att mantla om ett skott. speciellt då den spottr ut dom av sig själv sen är det bara att dra fram stocken jag rörde inte bössorna så jag vet inte hur dessa var, men på bild såg den kåtmakande ut!
Publicerat November 15, 200916 yr Författare Jag förstår Radium, det är helt ok att känna som du gör. För viss användning är de bra vapen för mycket annat, inte så bra. /Christian
Publicerat November 15, 200916 yr Jag förstår Radium,det är helt ok att känna som du gör. För viss användning är de bra vapen för mycket annat, inte så bra. /Christian nå jag skall nog ha så många kråkor jag kan från luften som möjligt! måste jag panga mycket = pumpen är det normaljakt = bocken. det som du inte kan neka till är att det är nog den bästa pump modellen nånsing lagad! ja förutom model 12 själva pumpvapen/klass som så kan såklart diskuteras. men alla bössor har sina uppgifter.