Publicerat November 14, 200916 yr satt på pass i sönadgs å drevet kommer åt mitt håll. bocken kommer å ställer upp sig på ca 70 m med bredsida å rent skotthåll i kikaren, så då tänkte jag att detta blir ett "enkelt"skott. bocken faller i i skottet men när jag kommer fram blir jag förbryllad. ser ut som att kulan har kommit in med sidan före i djuret å resultatet blev ju där efter med ett helt sönder slaget djur . börja kolla efter trasiga grenar mm men ser inget. så jag funderar på om ett grässtrå kan gjort detta eller är de fel på studsan. har skjutit säcker ett tiotal djur med denna ladning å bössa men inte med detta resultat. så nån som är inne på samma spår som mig??
Publicerat November 14, 200916 yr Hej Detta senario är inte helt ovanligt, det räcker faktiskt med lite gräs för att ett skott ska vinkla. Jag har själv skjutit igenom lite för långt gräs och märkt att skottet inte riktigt har tagit där jag siktade.
Publicerat December 5, 200916 yr satt på pass i sönadgs å drevet kommer åt mitt håll. bocken kommer å ställer upp sig på ca 70 m med bredsida å rent skotthåll i kikaren, så då tänkte jag att detta blir ett "enkelt"skott. bocken faller i i skottet men när jag kommer fram blir jag förbryllad. ser ut som att kulan har kommit in med sidan före i djuret å resultatet blev ju där efter med ett helt sönder slaget djur . börja kolla efter trasiga grenar mm men ser inget. så jag funderar på om ett grässtrå kan gjort detta eller är de fel på studsan. har skjutit säcker ett tiotal djur med denna ladning å bössa men inte med detta resultat. så nån som är inne på samma spår som mig?? kan ha varit fel på den kulan.
Publicerat December 6, 200916 yr låter som du hade lite otur men jag har oxå hört det här att gräs ska kunna störa en kulbana men tur i oturen va ju att bocken blev där i alla fall nu har vi en uppdatering här jag snackade lite med handladdaren häromdan och han hade hört att där hade varit lite sånna problem med en del kulor.