Publicerat November 14, 200916 yr En gris påkörd ikväll o va där med plotten efter 1 timme.. Gick totalt åt h-vete... börjar bli van... Efter 150 m spårande släpper jag idioten när hon drar igång o tjuter. 100 m längre fram formligen trillar barren av granarna när hon får kontakt. Det går rakt på oss knakar som faen o ut kommer 5 dovhjortar med en svart idiot i hasorna... Fick otroligt nog stopp på fanskapet bara genom o vråla BLACKIE STANNA!! men inte tänkte hon leta nån gris mer... Helt hispig så inte vågade jag lita på att hon skulle göra jobbet. Vi gjorde ett par försök men det gick inge vidare. Ringde in en annan jycke men inte heller den lyckades reda spåret o komma förbi dovisarna. De va ändå en karelartik som åtmindstonde va rådjursren men hon va nog rätt intresserad av hjortspåren hon oxå misstänker jag.. men efter många omtag o ringar så bröt vi. Man blir så in i h-vete besviken på hundskrället. Wachteln va ju ingen ide o försöka med heller... hon är totalt tokig i dovhjort... Börjar bli rätt irriterad på dessa dovhjortar, finns bara väldigt lokalt o är väl en 10 st kanske. Snackade med lite andra hunförare men det verkade inte vara någon som säkert visste att deras hund va hjortren. o de ville väl helst va hemma en lördagkväll. Ska jagas gris där i morgon så de gör ett nytt försök när det ljusnat. Lite lustigt är det iofs för platsen ska markerats med en vit påse de hängt på en gren men den fanns inte kvar. Kan blåst bort eftersom de inte knutit fast den men beskrivningen av platsen är klockren o personen kär sammma väg varenda dag till jobbet o är från byn så man tycker ju att vi måste varit på rätt ställe. Skulle käkat kräftor med frugan o kidsen men de hade redan ätit när jag kom hem....Fast de va ju kräftor kvar så nu luktar man mumma om fingrarna
Publicerat November 14, 200916 yr Du får väl passa på att skjuta fel på en dov så de bara är 9 Trist när det inte går som man vill, men all kred ändå, vet ingen som ligger i o trälar som du /Lasse
Publicerat November 15, 200916 yr Det är verkligen imponerande hur trägen du är! Efter att under en period följt dina eftersökshistorier har jag kommit fram till en slutsats. Du måste ha Sveriges mest förstående och snällaste fru! Var ju inte direkt första familjemiddagen du missade vad jag förstår... En annan hade knappt våga antyda att man skulle strunta i middagen för att ge sig ut i skogen. eftersök eller inte. Förövrigt är det alltid kul att läsa dina historier!
Publicerat November 15, 200916 yr Författare Det är verkligen imponerande hur trägen du är! Efter att under en period följt dina eftersökshistorier har jag kommit fram till en slutsats. Du måste ha Sveriges mest förstående och snällaste fru! Var ju inte direkt första familjemiddagen du missade vad jag förstår... En annan hade knappt våga antyda att man skulle strunta i middagen för att ge sig ut i skogen. eftersök eller inte. Förövrigt är det alltid kul att läsa dina historier! tja.. va ska jag säga.. jupp! hon är en pärla O hon e inte ledig!