Publicerat November 15, 200916 yr Min 9,3a har en pipa som börjar rosta utvändigt när det är fuktigt ute, det ser för jävligt ut tämligen omedelbart. Jag ser två utvägar: 1) Fosfatera 2) Blånera om Är det någon som har egna erfarenheter av de tag-bort-blånering-och-stryk-på-ny-kits som finns på marknaden (Brownells etc). Eller vet var jag kan fossa en pipa? MVH! /HerrBerg
Publicerat November 15, 200916 yr Jag känner dig Herr Berg, du behöver en fossad/parkad pang, att bara blånera om fungerar inte för dig, jag vet faktiskt inte vem som fossar men jag vet att de på andra forumet vet, så fråga där om du vill/törs Bara så du vet så är det en slags komplimang/avundsjuka som gör att jag säger att bara blånad metall inte duger till för dig, alla som har sett hur du jagar förstår att det behövs grejer som tål lite. /Christian
Publicerat November 15, 200916 yr Herr Berg- Told yaaa, det var en fin touch att du dunkade in 300 pengar till mina vänner i läkare utan gränser, har två på utomlandsmissioner just nu ja vänner alltså som är läkare. Så där avslutande kan jag säga att jag vill se lite trevliga bilder sen på hur det blev. När jag pipar om min Sako vill jag ha den pipan fossad. /Christian
Publicerat November 15, 200916 yr Författare Jag känner dig Herr Berg,du behöver en fossad/parkad pang, att bara blånera om fungerar inte för dig, jag vet faktiskt inte vem som fossar men jag vet att de på andra forumet vet, så fråga där om du vill/törs Bara så du vet så är det en slags komplimang/avundsjuka som gör att jag säger att bara blånad metall inte duger till för dig, alla som har sett hur du jagar förstår att det behövs grejer som tål lite. /Christian Jo, det kan ligga något i det. Det är knäna jag sliter ut först på ett par jaktbrallor, aldrig bakdelarna. Antalet kolvar jag har gjort slut på (bara i år ) förskräcker, just nu saknas det en ordentlig bit på min Beretta 686 UL... Men det verkade ordna sig med fossning i alla fall! Tråden på robsoft MVH! /HerrBerg
Publicerat November 15, 200916 yr Vill bara förtälja att jag troligtvis har en kontakt i GBG som kan nyttjas så snart jag fått anskaffat min FA-skattsedel när nu detta blir... Dom företagen som jag kontaktat i regionen har inte varit intresserade av att ta emot privatkunder utan endast företag, detta är snart inga problem iom ovanstående. /Robban
Publicerat November 24, 200916 yr Min 9,3a har en pipa som börjar rosta utvändigt när det är fuktigt ute, det ser för jävligt ut tämligen omedelbart. Jag ser två utvägar: 1) Fosfatera 2) Blånera om Glöm inte bort nitrering! (Den ytbehandlingensmetoden valde jag när jag byggde min "rostfria" 8x68;a)
Publicerat November 24, 200916 yr Författare Glöm inte bort nitrering! (Den ytbehandlingensmetoden valde jag när jag byggde min "rostfria" 8x68;a) Och vad är skillnaden dårå?
Publicerat November 24, 200916 yr Och vad är skillnaden dårå? Och vad är skillnaden dårå? Vid nitreringsprocessen förändrar man ytterstrukturen av stålet som omvandlas till "ickemtellisk". Mao, så blir delarna i det närmaste helt rostfria Jag har testat/misshandlat min bössa rejält när det gäller rost, och den är lika fin som när jag hämtade den Jag ska absolut niterar mitt nästa bygge också!!!