Publicerat November 15, 200916 yr Var just o hämtade två st humrar. Jag/vi ska ha en och en jakt kamrat ska ha den andra. /Lasse
Publicerat November 15, 200916 yr E man västkustbo så lever man på skaldjur, klämde i oss 4kg "krätter" förra fredan. I snål-småland får man väl ge 7000 å sin vänstra testikel för att få råd med en hömmer?
Publicerat November 15, 200916 yr Var just o hämtade två st humrar.Jag/vi ska ha en och en jakt kamrat ska ha den andra. /Lasse Den högra ser redan färdigkokt ut Ni bara måste göra Lobster Thermidor! Det enda vettiga receptet på hummer anser jag!!!
Publicerat November 15, 200916 yr Hörrdu förresten..... Sa de va dell, sa de va krondell ba så du vet. Köstar lite mer men smakar möe bättre. (För er som inte fattar en blandning utav ö-bo/gbg och småländska så snackar vi krondill)
Publicerat November 15, 200916 yr Författare E man västkustbo så lever man på skaldjur, klämde i oss 4kg "krätter" förra fredan. I snål-småland får man väl ge 7000 å sin vänstra testikel för att få råd med en hömmer? Den vänstra testikeln ligger i marinad tills du kommer ner, ska bli en njutning att se dig knaga i dig den i tron att det är en delikatess av något slag Den högra ser redan färdigkokt ut Ni bara måste göra Lobster Thermidor! Det enda vettiga receptet på hummer anser jag!!! Hmm du är kokt när den högra får tag i dig Det receptet låter ju ganska gott, får se hur det blir. Hörrdu förresten.....Sa de va dell, sa de va krondell ba så du vet. Köstar lite mer men smakar möe bättre. (För er som inte fattar en blandning utav ö-bo/gbg och småländska så snackar vi krondill) Inte ska en Löbster kokas i dell? Är du kokt eller.. /Lasse
Publicerat November 16, 200916 yr Författare Tsssssss... Å jag som trodde de var nå'n annan kokning! Kallas inte det mera för att bränna /Lasse