Publicerat November 15, 200916 yr Den var exakt SAAMIs minimimått, på tusendelens tum när. Jag köpte mig en RCBS Precision mic för att mäta upp patronläget med. Jag har precis börjat intressera mig för innandömet i vapnet så jag är inte helt på det klara med om det är bra eller dåligt eller vilka effekter det kommer att få Kommentarer, någon? Jag har redan fattat att detta med "bullet seating depth" är kört i en fabriksremington eftersom magasinet eliminerar allt över 72mm
Publicerat November 15, 200916 yr Laddar man själv är headspace måttet inte så viktigt man anpassar ändå kalibreringen efter patronläget, men med minimått finns risken att du tvingas justera längden på verktyget om det går i botten innan du får dina hundringar.
Publicerat November 15, 200916 yr På min LTR så får jag nästan i NoGo tolken också, säkert så går det med lite smörja å våld Hur fungerar en sån tolk, är det en justerbar tolk med micrometer eller nått sånt?