Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tracker Hunter i Android eller WinMobile?

Featured Replies

Publicerat

Hej

Är det någon som kört in Tracker Hunter i en mobil med Android eller Windows mobile?

Jag ska snart byta telefon och är mest sugen på en Androidmobil eller en med WinMobile. Funkar det inte så väntar jag nog på E72:an.

VH, Peter

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Fortfarande ingen som provat?

Det känns som om Tracker Hunter bör uppdatera sin programvara eftersom Android etc. är på stark frammarsch.

VH, Peter

• 5 months later...
Publicerat
Fortfarande ingen som provat?

Det känns som om Tracker Hunter bör uppdatera sin programvara eftersom Android etc. är på stark frammarsch.

VH, Peter

Hej!

Jag söker också efter denna info och har idag lagt upp en fråga om detta på forumet på www.peters.se.

Men jag misstänker att Tracker har kört in sig ganska hårt på Symbian och då kan det bli dyrt och ta tid att ändra deras mjukvara för att fungera på en Android-lur.

//Mattias

• 11 months later...
Publicerat

Hej!

Gammal tråd men aktuellt ämne....

Det verkar vara på gång nu med tracker hunter till android telefoner. Vad är det för fördelar med en android jämfört med en vanlig telefon i samband med pejling?

mvh rine

https://www.trackerhunter.com/sv/phpbbforum/viewtopic.php?f=28&t=237

Publicerat

En telefon med stor skärm känns som en fördel i samband med pejling. En ny telefon med stor skärm är med ganska stor sannolikhet en Android eller Iphone. Men den stora fördelen är väl att det i och med Tracker Hunter 3 nu finns ett alternativ till att använda Symbian-baserade telefoner.

Sen blir det intressant att se vilka Androider som kommer att ha nog bra batteritid för att vara lämpliga för detta ändamål.

/N

Hej!

Gammal tråd men aktuellt ämne....

Det verkar vara på gång nu med tracker hunter till android telefoner. Vad är det för fördelar med en android jämfört med en vanlig telefon i samband med pejling?

mvh rine

https://www.trackerhunter.com/sv/phpbbforum/viewtopic.php?f=28&t=237

Publicerat

Stor skärm är ju en klar fördel men med rimligtvis kortare batteritid.

Kan inte se fördelarna med androidtelefoner till TH när man bara använder telefonen i samband med jakt, men jag har dåliga kunskaper och är nyfiken på vad det kan vara för fördelar.

Det finns telefoner idag som funkar bra med TH och har stor skärm t.ex Nokia N8 (3,5 tum)

mvh rine

Publicerat

Näe jag tror inte heller att funktionalitet eller upplevelse är bättre i en Android än exempelvis en N8.

Jag tycker nog det handlar mer om trovärdigheten av produkten. Framtiden för Symbian-telefoner verkar rätt osäker, jag skulle idag inte köpa ett G400 halsband med vetskapen att det bara skulle fungera i Symbian-telefoner.

Samt att jag oxå helst använder min "vanliga" telefon även i skogen istället för att behöva ha en extra telefon för det ändamålet både av praktiska och ekonomiska skäl. Så ur dom perspektiven är det ju bra om programmet fungerar på ett flertal olika telefoner.

/N

Publicerat

Näe jag tror inte heller att funktionalitet eller upplevelse är bättre i en Android än exempelvis en N8.

Jag tycker nog det handlar mer om trovärdigheten av produkten. Framtiden för Symbian-telefoner verkar rätt osäker, jag skulle idag inte köpa ett G400 halsband med vetskapen att det bara skulle fungera i Symbian-telefoner.

Samt att jag oxå helst använder min "vanliga" telefon även i skogen istället för att behöva ha en extra telefon för det ändamålet både av praktiska och ekonomiska skäl. Så ur dom perspektiven är det ju bra om programmet fungerar på ett flertal olika telefoner.

/N

Om jag fattat det hela rätt så spelar det ingen roll för halsbandet vilket system som telefonen använder! Det gäller för DooGps och borde funka lika för Tracker tycker man.

Publicerat

Om jag fattat det hela rätt så spelar det ingen roll för halsbandet vilket system som telefonen använder! Det gäller för DooGps och borde funka lika för Tracker tycker man.

Det kan ju bli frågan om mjukvaruuppdatering på halsbandet men det verkar inte som om det skall behövas till TH 3.

mvh rine

Publicerat

Androida telefoner brukar jaga kall telefoner som kräver asfalt under fötterna,skulle inte lite på en sån i skogen..Långt ifrån..

Pratade en del på Elmia med Swepoints gubbarna,gick därifrån mer övertygad att dom är på rätt väg pris mässigt för användningen men 4 steg tillbaka på funktionen och hållbarheten..Halsbandet må vara detsamma men handenhet som inte tål vatten är ett skämt..

Tracker har jag idag samt gamla Astron 220 och dc30,komplettera varandra.

Publicerat

Har en HTC Desire på jobbet och den måste man ladda varje dag i princip även fast jag tagit bort alla uppdateringar etc. Skulle kunna tänka mig att man måste ha rejält med batteri med sig om man ska köra Hunter i den telefonen. Vad jag förstår är alla Android telefoner väl strömtörstiga....

N8 funkar klockrent med hunter och batteriet håller FN så mycket bättre än på min Desire.

Publicerat

Har en HTC Desire på jobbet och den måste man ladda varje dag i princip även fast jag tagit bort alla uppdateringar etc. Skulle kunna tänka mig att man måste ha rejält med batteri med sig om man ska köra Hunter i den telefonen. Vad jag förstår är alla Android telefoner väl strömtörstiga....

N8 funkar klockrent med hunter och batteriet håller FN så mycket bättre än på min Desire.

Får se om det blir bättre när/om det kommer enklare Androider som inte beter sig som ett tivoli direkt man slår på dom. För min del får det nog bli en säsong till med en gammal sliten SE C720, liten skärm men bra batteritid :rolleyes:

Publicerat

Har två stycken Samsung GT-i7110. Den ena använder jag bara till jakt. 2,6 tums led skärm och 1200mAh batteri och har funkat i det närmaste klockrent under två säsonger. Har telefonen i en Aquapac påse så det har aldrig varit problem med fukt eller stort slitage trots ivrigt användande i alla väder. Skärmen och batteriet skulle naturligtvis få vara ännu större men man kan ju inte få allt.

Telefonerna kommer jag att använda så länge det går och jag längtar inte efter någon Android eller liknande.

mvh rine

Publicerat

Den kortare batteritiden beror på den ökade datatrafiken och att skärmen drar ordentligt mer ström.

Dessa telefoner är inte optimerade för att användas som jakthjälpmedel och har således inte de kvalifikationerna ni söker.

Dock kan man anpassa dessa telefoner hur mycket man vill så de gör exakt det man vill men batteritiden på skärmen kan man inte göra någonting åt.

Att sedan jämföra en hästgammal Nokia med en Android telefon är som att jämföra en Volvo 142 med en Nissan Skyline.

Symbian är nedlagt sedan länge och alla utvecklarna flyr fältet vilket torde kunna hinta om att man inte satsar på en sådan lösning.

Det finns Android telefoner med mindre skärm som drar betydligt mindre och så kan man skruva lite med datakommunikationen så skall nog det funka utan större problem.

Publicerat

Har en Nokia 8500 med symbian som jag använder till allt både jobb och kör en Doogps. Men är trött på symbian och telefonen så jag tänkte uppdatera mitt Doogps till Android och köpa en Motorola Defy, den har ju fått bra recensioner se länk, men frågan är batteritiden!

Defy

\Mats

• 2 weeks later...
Publicerat

Den kortare batteritiden beror på den ökade datatrafiken och att skärmen drar ordentligt mer ström.

Dessa telefoner är inte optimerade för att användas som jakthjälpmedel och har således inte de kvalifikationerna ni söker.

Dock kan man anpassa dessa telefoner hur mycket man vill så de gör exakt det man vill men batteritiden på skärmen kan man inte göra någonting åt.

Att sedan jämföra en hästgammal Nokia med en Android telefon är som att jämföra en Volvo 142 med en Nissan Skyline.

Symbian är nedlagt sedan länge och alla utvecklarna flyr fältet vilket torde kunna hinta om att man inte satsar på en sådan lösning.

Det finns Android telefoner med mindre skärm som drar betydligt mindre och så kan man skruva lite med datakommunikationen så skall nog det funka utan större problem.

Säga vad man vill om Symbian och att det är gammalt. Hur som så är det inte skärmen som drar all ström i Android. Nokia N8 funkar klockrent en hel dag med tracker hunter. HTC desire räcker måste laddas varannan dag och då har jag stängt av allt. Kör endast GSM och synkar INGENTING. Så mycket mindre skärm har inte N8 så det kan göra så stor skillnad. Android är snyggare och enklare men hade jag köpt ny telefon nu hade det nog lika gärna kunnat bli N8.

Förmodligen kommer väl tracker till WP7 när nu Nokia ska börja med detta. I dagsläget har jag likt Rine en Samsung GT-i7110 och den funkar klockrent. Batteriet räcker en dag om man inte tittar hela tiden på skärmen. Den får följa med så länge den lever. ;)

Publicerat

Funkar dom dära asfalt-telefoner byta batteri på äns? Säkert framtiden men idag ska man hålla sig på hårt underlag.

Publicerat

Funkar dom dära asfalt-telefoner byta batteri på äns? Säkert framtiden men idag ska man hålla sig på hårt underlag.

Är Iphone och Nokia N8 man inte får byta batteri på vad jag vet. Fast N8 kan man göra det själv utan större problem vad jag förstod, dock krävs att man skruvar lös nånting. Iphone måste man skruva isär hela skiten för att byta batteri. Just den funktionen vet jag inte om det är så viktigt då man kan ha en portabel laddare med sig istället. Det viktigaste är ju att batteriet håller en hel dag i skogen så man slipper hålla på krångla. Jag tror att de flesta Android telefonerna har utbytbart batteri om det nu är så viktigt FC? :P

Såg att nokia släppte en Modell idag med Meego operativsystem. Tror dock kanske inte att tracker kommer att funka till det OSet i första taget. Men såg ut som en fin asfalt-telefon/dator. ;)

Den där stöt/vattentåliga Motorolan kan nog vara fin bara det går att få batteriet att hålla en längre stund....

Publicerat

Använder du såna nymodigheter som telefon? Nä, djungeltrummor är det enda som funkar i alla väder - annars får man hålla sig i stan, där det finns telegraf.

-- Mats

Publicerat

Använder du såna nymodigheter som telefon? Nä, djungeltrummor är det enda som funkar i alla väder - annars får man hålla sig i stan, där det finns telegraf.

-- Mats

Nej men Samsung telefonen jag har funkar ganska bra i ur och skur!..

Väljer man en pejl som säkerhet till sin hund,kan man kanske fundera på vattentät och hyffsat funktionsduglig i kyla och smuts.Och är man utanför stan finns det dåligt med vägguttag så då är det smidigt bara kunna byta batteri på plats.

Om inte dessa är viktigt ska man självklart inte tveka på skaffa en asfalt telefon med dom senaste apparna ^_^

Publicerat

Nej men Samsung telefonen jag har funkar ganska bra i ur och skur!..

Väljer man en pejl som säkerhet till sin hund,kan man kanske fundera på vattentät och hyffsat funktionsduglig i kyla och smuts.Och är man utanför stan finns det dåligt med vägguttag så då är det smidigt bara kunna byta batteri på plats.

Om inte dessa är viktigt ska man självklart inte tveka på skaffa en asfalt telefon med dom senaste apparna ^_^

Fast man behöver ju inte byta batteriet om man har med sig en portabel laddare. Bara att koppla i den och köra vidare. Eller låta den ladda telefonen när man fikar eller nå sånt. Betydligt billigare än ett reservbatteri dessutom. ;)

Publicerat

Fast man behöver ju inte byta batteriet om man har med sig en portabel laddare. Bara att koppla i den och köra vidare. Eller låta den ladda telefonen när man fikar eller nå sånt. Betydligt billigare än ett reservbatteri dessutom. ;)

¨

Ja varför göra det lätt när man kan krångla till det :P

Publicerat

¨

Ja varför göra det lätt när man kan krångla till det :P

HEHE, Såg att Ericsson nu släppt en stöt och vattentålig ANdroidtelefon. Samma där. Håller batteriet alls?