Publicerat November 17, 200916 yr En 22 LR eller 22WMR. Motiverar prisskillnaden på patroner ökningen i kraft som magnumen ger? Hur är dom precisionsmässigt? Andrahandsvärdet?
Publicerat November 17, 200916 yr En 22 LR eller 22WMR.Motiverar prisskillnaden på patroner ökningen i kraft som magnumen ger? Hur är dom precisionsmässigt? Andrahandsvärdet? Beror ju lite på hur du tänker använda den. Har haft en 22WMR som jag var nöjd med, en Krico som sköt fint, bra effekt i kråkorna med hålspets blev det åxå. Men ska snart skaffa en 22LR, mest för att jag ska träna mycket på mini-älgen och grisbanan.
Publicerat November 17, 200916 yr Författare Glömde fullständigt, ska använda den till "mängdträning" förmodligen mest av allt. Sedan kommer jakten in. Huh, vill inte räkna mer, börjar inse att patronkostnaden överskuggar nöjet (tyvärr) vad avser magnumen, kallsvetten tränger fram. Lutar mest åt LR patronen.
Publicerat November 17, 200916 yr Glömde fullständigt, ska använda den till "mängdträning" förmodligen mest av allt.Sedan kommer jakten in. Huh, vill inte räkna mer, börjar inse att patronkostnaden överskuggar nöjet (tyvärr) vad avser magnumen, kallsvetten tränger fram. Lutar mest åt LR patronen. Då är det inget snack om saken, LR it is! Tänk på att inte köpa ett alltför lätt å litet vapen, så du får lite riktig studsarkänsla i det. Kan du leva med det så går det att hitta skitbilliga Anchütz enskottare, gamla grisbössor lite här och där.
Publicerat November 17, 200916 yr Om du ska titta på en 22 lr vill jag slå ett litet slag för Sako P94S. Jag har själv en P94S i den mellantunga varianten och är väldigt nöjd med den. Det är kanske inte den billigaste 22 lr du kan hitta men jag anser att den är mycket bra. Kan du hitta en sådan för en rimlig peng så är det ett bra köp. / Erik