Publicerat November 17, 200916 yr Tänkt köpa ett par nya vinterkängor som ska passa till Epokbindningen, har tidigare skidrat omkring i dom vanliga goretex kängorna, men dom har gjort sitt nu. + att dom varit inte så varma när man stod still. stövlar är helt uteslutet pga av ta me fan missbildade vadmuskler, de blir helt enkelt för trångt i stövlar. tips på bra vinterkängor som passar till epokbindningen mottages
Publicerat November 17, 200916 yr Tänkt köpa ett par nya vinterkängor som ska passa till Epokbindningen, har tidigare skidrat omkring i dom vanliga goretex kängorna, men dom har gjort sitt nu. + att dom varit inte så varma när man stod still. stövlar är helt uteslutet pga av ta me fan missbildade vadmuskler, de blir helt enkelt för trångt i stövlar.tips på bra vinterkängor som passar till epokbindningen mottages har också stora vadmuskler så inga kawboj stövlar för mig och har svårt att hitta passande stövlar. men P.orginals vinter stövlar passa mig väldit bra! inte så myket att jag får ytterbyxorna innanför stövlarna, men det kan jag leva med. dom är endå vattentäta byxor =)
Publicerat November 17, 200916 yr Epok-bindning? Polarn har ett par Jörnkängor med lättviktssulor och filtladdar i... Det är nästan så det ryker ur skaften på dem.. Vet ej om de passar till en Epok-bindning dock /Må
Publicerat November 18, 200916 yr Författare har för mig den heter epok. lr typ tegsnäsbingning har ett par graningekängor men dom är för breda i hälen, går ej ned i "skålen"
Publicerat November 19, 200916 yr Jag har samma fundering. Tänkte Graninge men det kanske är bättre med Jörn? Var hittar man info om dessa?
Publicerat November 19, 200916 yr Författare Jag har samma fundering. Tänkte Graninge men det kanske är bättre med Jörn? Var hittar man info om dessa? hört bara bra om jörnkängan, tror man kan typ mått beställa dom . Telefon: 0916-10121 Adress Storgatan 54 930 55 JÖRN kanske blir ett par sådana..ska kolla lite mer
Publicerat November 21, 200916 yr Jörnkängorna användes/används av jägarsoldaterna i Arvidsjaur och jag har också bara hört bra om dessa.. Kanske lite dyra, men man får väl vad man betalar för.
Publicerat November 23, 200916 yr Jörnkängan Antifrys ÄR HELT UNDERBAR...... Lätta,varma o sköna att gå i. Problemet är att få tag i dem. Prova ring Jörn och se om du får svar(lycka till ) när du har gett upp så provar du med Jokkmokks sko eller vad dom nu heter... Dom har eller har haft bra med Jörn kängor, eller så väntar du till Jokkmokks vinter marknad o handlar där.