Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nya vinterkängor

Featured Replies

Publicerat

Tänkt köpa ett par nya vinterkängor som ska passa till Epokbindningen, har tidigare skidrat omkring i dom vanliga goretex kängorna, men dom har gjort sitt nu. + att dom varit inte så varma när man stod still. stövlar är helt uteslutet pga av ta me fan missbildade vadmuskler, de blir helt enkelt för trångt i stövlar.

tips på bra vinterkängor som passar till epokbindningen mottages

Publicerat
Tänkt köpa ett par nya vinterkängor som ska passa till Epokbindningen, har tidigare skidrat omkring i dom vanliga goretex kängorna, men dom har gjort sitt nu. + att dom varit inte så varma när man stod still. stövlar är helt uteslutet pga av ta me fan missbildade vadmuskler, de blir helt enkelt för trångt i stövlar.

tips på bra vinterkängor som passar till epokbindningen mottages

har också stora vadmuskler så inga kawboj stövlar för mig och har svårt att hitta passande stövlar. men P.orginals vinter stövlar passa mig väldit bra! inte så myket att jag får ytterbyxorna innanför stövlarna, men det kan jag leva med. dom är endå vattentäta byxor =)

Publicerat

Epok-bindning?

Polarn har ett par Jörnkängor med lättviktssulor och filtladdar i... Det är nästan så det ryker ur skaften på dem.. :wub:

Vet ej om de passar till en Epok-bindning dock :wub:

/Må

Publicerat
  • Författare

har för mig den heter epok. lr typ tegsnäsbingning post-1935-1258528005_thumb.jpg

har ett par graningekängor men dom är för breda i hälen, går ej ned i "skålen"

Publicerat

Jag har samma fundering. Tänkte Graninge men det kanske är bättre med Jörn? Var hittar man info om dessa?

Publicerat
  • Författare
Jag har samma fundering. Tänkte Graninge men det kanske är bättre med Jörn? Var hittar man info om dessa?

hört bara bra om jörnkängan, tror man kan typ mått beställa dom .

Telefon: 0916-10121

Adress

Storgatan 54

930 55 JÖRN

kanske blir ett par sådana..ska kolla lite mer

Publicerat
  • Författare

kängan på bilden med bindningen är en typ av jörnkängan :D

Publicerat

Jörnkängorna användes/används av jägarsoldaterna i Arvidsjaur och jag har också bara hört bra om dessa.. Kanske lite dyra, men man får väl vad man betalar för.  :lol:

Publicerat

Jörnkängan Antifrys ÄR HELT UNDERBAR...... Lätta,varma o sköna att gå i. Problemet är att få tag i dem.

Prova ring Jörn och se om du får svar(lycka till -_- ) när du har gett upp så provar du med Jokkmokks sko eller vad dom nu heter... Dom har eller har haft bra med Jörn kängor, eller så väntar du till Jokkmokks vinter marknad o handlar där.