Publicerat November 17, 200916 yr Finns någonstans i trakterna kring Västerås där man kan träna och avlägga skjutproven för jägarexamen vid den här tiden på året? Västerås bana är stängt för vintern.
Publicerat November 18, 200916 yr Dalbobanan en liten bit norr om Heby är öppen för träning året runt. Är det för mycket snö går inte älgbanan men annars går det att skjuta. För uppskjutning får man kontakta ansvarig (han finns under Svenska Jägareförbundet Uppland) så kanske det kan gå att lösa om han har tid.
Publicerat November 18, 200916 yr dhalbobanan är öppen året om för träning med hagel skytte och presentions skytte för 22lr älgbanan är stängdfrån att de blir tjäle i backendå risk för rikocheter, men annars så fort tjälen släppt igen så kan man skjuta på vallen med stutsaren.. då jag är medlem dära och brukar hjälpa provledaren dära ett par gånger under jägarexamens skjtningarna..
Publicerat November 23, 200916 yr Hur kommer jag i kontakt med provledare vid dalbobanan?, hittar ingen info på jägareförbundet. Jag vill oxå skjuta upp i vinter.
Publicerat November 23, 200916 yr Fick reda på igår att Dalbobanan from 20 november ej längre är godkänd för prov. Detta p.g.a. det ej finns TRE instruktörer som är godkända. Lustig nog har det alltid bara varit 1 instruktör i en massa år, och nu när de fått en andra godkänd så måste man hastigt och mindre lustigt vara 3. Tyvärr får du hitta någon annan bana...
Publicerat November 23, 200916 yr Tack för svaret, det verkar hopplöst att hitta nån att skjuta upp för!
Publicerat November 23, 200916 yr http://www.jagareforbundet.se/uppsala/asun...g/skjutbana.htm Ring och boka!