Publicerat November 18, 200916 yr Hejsan, tänkte ställa till och fira lite extra när 30 år smäller till på nyårsafton och fick ett tips av en kompis att köra klädstil med jakttema på festen (hur han nu kunde komma på det kan man fråga sig....). Eftersom vi inte använder sådan klädsel normalt i dessa kretsar så behöver jag lite tips, har sett att vissa personer på forumet har stoltserat på diverse jaktbilder med "äkta" jaktmundering. Ffrågorna: - hur ser gammaldags/traditionell jaktklädsel ut?? - kvinnorna då, finns det gammaldags/traditionell jaktklädsel för kvinnorna eller borde man ha något som påminner, typ Country?? /Pontus
Publicerat November 18, 200916 yr Jaktkläder är ett relativt nytt påfund. Förr så använde man de kläder man hade för årstiden, vädret och tillfället.
Publicerat November 18, 200916 yr hej,, du skulle kunna ha trans tema, *L* du kan ju tänka dig när alla killar kommer som kvinnor och tvärs om, Visst jakt tema kan ju vara kul med,, jakt kläder från förr, har jag inte så mycket kåll på,, Hoppas det blir en bra fest,, M,V,H Jocke,,
Publicerat November 18, 200916 yr Författare Jaktkläder är ett relativt nytt påfund. Förr så använde man de kläder man hade för årstiden, vädret och tillfället. Det har du rätt i men vi kan säga så att tanken var att ha sådana kläder som används vid "grevejakt" med knästrumpor och tofsar plus allt annat som hör därtill.......vet inte kanske jag skippar hela skiten :lol: blir mest bara bekymmer för gästerna. /P
Publicerat November 18, 200916 yr Det har du rätt i men vi kan säga så att tanken var att ha sådana kläder som används vid "grevejakt" med knästrumpor och tofsar plus allt annat som hör därtill.......vet inte kanske jag skippar hela skiten :lol: blir mest bara bekymmer för gästerna./P kan bli dyrt också
Publicerat November 18, 200916 yr det som jag kommer å tänka på när du frågar om trad jaktklädsel så är det ju "tweedkostymen" jag tänker på direkt modell engelsk godsjakt och det så vitt jag vet inget skillnad på herr och dam klädseln fast skulle tycka att det är lite för stelt och formellt egentligen men annars så är tanken god att ha jaktkläder som klädtema dock kanske inte strikt tweed hmm kanske ska krascha festen i en ghille suite hoppas ingen pissar på en när man har däckat ute på tomten
Publicerat November 18, 200916 yr hmm kanske ska krascha festen i en ghille suite hoppas ingen pissar på en när man har däckat ute på tomten Nudisttema! Då kan ingen säga att dom inte har nåt att ha på sig och kvinnorna behöver inte shoppa upp jaktkassan heller
Publicerat November 18, 200916 yr Pajalakavaj (orange hellyhansen) och Nokia stövlar blå jeans ,keps Nänänä, skit i kepsen, kör på skogshuggarhjälm så slipper man hjärnskakningar när folk däckar på olämpliga ställen (balkongräcken o dyl.)
Publicerat November 19, 200916 yr Författare Tack för tipsen men jag tror jag skippar det hela......låter lite jobbigt. /P
Publicerat November 19, 200916 yr nja kanske fast själva idén att ha klädtema är ju absolut inte dum men du borde säga till gästerna i god tid vilket tema ni ska köra på festen så dom hinner skaffa den nödvändiga klädseln