Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

muffen inne i örönskydde hur göra rena ?

Featured Replies

Publicerat

muffen som sitter inne i örönskyddet har blivit riktigt karlamärkt :D jag har märkt att det bildas jätte mycket fukt mella muffen och resten av skyddet , alltså inne i själva skyddet, jag tog bort dom och tvättade med fairy och vattn, men dom tycks vara skitiga endå. så är det väl med 1 ½ års flitigt användande B)

så hur ser eran muffar ut och är dom rena ? hur rengör ni dom ? bildar era fukt på insidan ?

( och nej kapten krok jag försöker inte vara perversk) :blink:

Publicerat
( och nej kapten krok jag försöker inte vara perversk) :blink:

Haha, men va tusen? Du skriver åt MIG av alla sjuka människor här inne? B)

För att ge ett allvarligt svar på din fråga då är att folk brukar skaffa ny muff när den gamla blir sliten =) Haha =) På riktigt alltså =) Finns utbytes att köpa oftast :D

Publicerat
  • Författare
Haha, men va tusen? Du skriver åt MIG av alla sjuka människor här inne? B)

För att ge ett allvarligt svar på din fråga då är att folk brukar skaffa ny muff när den gamla blir sliten =) Haha =) På riktigt alltså =) Finns utbytes att köpa oftast :D

orly ? har inte märkt nåt :/ vad har dom egentligen för fuktion ? för det kan ju inte vara att hålla vatten borta från elektroniken för dom fungerar ju int ? är det bara för att göra bekvämt?

skulle kunna lätt fixas att man abra har en liten mjuk tuss istället för hela muffen så slipper funkten ut också och inte blir instängd?

men skall se om jag hittar nåra, så byter ja ut em.

Publicerat
orly ? har inte märkt nåt :/ vad har dom egentligen för fuktion ? för det kan ju inte vara att hålla vatten borta från elektroniken för dom fungerar ju int ? är det bara för att göra bekvämt?

Tror det har att göra med att sluta tätt kring örat, för ljudets skull - inte vatten. Ibland om man skjuter med vissa typer av glasögon/solglasögon och skalmarna går in under muffen så blir det upplevda ljudet en helt annan sak än utan samma glasögon =)

Publicerat
Haha, men va tusen? Du skriver åt MIG av alla sjuka människor här inne? ^_^

För att ge ett allvarligt svar på din fråga då är att folk brukar skaffa ny muff när den gamla blir sliten =) Haha =) På riktigt alltså =) Finns utbytes att köpa oftast <_<

ett påpekande är att man kan få dryga böter om man blir påkommen med att köpa muff, men ta i beakande att använda en smutsig muff kan ge skador på utrustningen som kostar mer än böterna.

mitt tips är att skaffa en ny, även om du inte vill köpa så kanske du kan byta med en kompis eller så, kolla bara att nuvarande muffen inte blir sur.

Andreas

Publicerat
  • Författare
Tror det har att göra med att sluta tätt kring örat, för ljudets skull - inte vatten. Ibland om man skjuter med vissa typer av glasögon/solglasögon och skalmarna går in under muffen så blir det upplevda ljudet en helt annan sak än utan samma glasögon =)

hmm, nu tror jag vi pratar om olika muffar, där är väl denna muff du och jag pratar om eller hur ?

den yttre muffen är ju den som skall göra det tät runt örat eller hu ?

post-2515-1258924112_thumb.jpg

Publicerat
ett påpekande är att man kan få dryga böter om man blir påkommen med att köpa muff, men ta i beakande att använda en smutsig muff kan ge skador på utrustningen som kostar mer än böterna.

mitt tips är att skaffa en ny, även om du inte vill köpa så kanske du kan byta med en kompis eller så, kolla bara att nuvarande muffen inte blir sur.

Andreas

Hahaha =) Han har ju nära till ryssland iofs.. =)

Publicerat
hmm, nu tror jag vi pratar om olika muffar, där är väl denna muff du och jag pratar om eller hur ?

Tror de sitter ihop som en enhet, skumgummit och tätningen.

Publicerat
  • Författare

Andreas

ush, tänk tanken att ha en smutsig muff säkert insmugglad ( pga gjord av giftig plast) som sitter och trycker mot dina fuktiga öron :(^_^<_<

Publicerat

Jag tror peltor kallar det för "sanitetsinsats" eller ngt liknande om man ska beställa som reservdel.

Publicerat

http://www.hylte-lantman.com

Hygiensatsen heter "Hygiensats HY21"

sök på hygiensats

Andreas

Publicerat
  • Författare
Tror de sitter ihop som en enhet, skumgummit och tätningen.

näjj <_< dom är nog skillda, tror faktist tätningen på mina är permanenta. men inre delen kan jag hur lätt som helst ta bort. prova på dina egna får du se =)

Publicerat
  • Författare

THANKS DUDE!, imorn till shoppen och beställa ett par.

undrar hur många som går runt utan att alls byta ut muffen ? blev helt föräcklad då jag såg i hurudan skick mina är :/

Publicerat

byter hygiensats var 6 månad vare det behövs eller inte då dom förlorar skyddsförmåga med tiden

Publicerat

Byter mina varje år, är även noga med att inte "fälla ihop" dem när de är blöta eller svettiga utan att lägga någonting emellan

Andreas

Publicerat

När du byter hygiensats så byt både yttre och det som tätar mot huvudet/örat och skumgummit (det inre)

Båda går att ta lös tro mig !!!

Lite mer voima bara..... <_<

Publicerat
När du byter hygiensats så byt både yttre och det som tätar mot huvudet/örat och skumgummit (det inre)

Båda går att ta lös tro mig !!!

Lite mer voima bara..... <_<

båda bitarna följer med i kittet så lika bra byta allt så