Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu stormar det runt djurens vänner

Featured Replies

Publicerat

Vilken underbar förening -_- jag trodde att de menade djurens väl inte tvärtom, bara att heta djurens vänner och ha ett djurförbud på sig EN gång borde väl om man rannsakar sig själv vara läge att lägga ner.

Publicerat
Vilken underbar förening -_- jag trodde att de menade djurens väl inte tvärtom, bara att heta djurens vänner och ha ett djurförbud på sig EN gång borde väl om man rannsakar sig själv vara läge att lägga ner.

grejen är att många djurvänner blir blinda så dom ser inte att dom plågar djuren mer ist för att lindra plågorna

se bara på england och deras djurvänner som försöker hjälpa överkörda grävlingar som skallen är spräckt och det luktar ruttet ur såren detta är bara ett exempel som som dom gör igentligen mer skada än nytta

Publicerat
:D;) De får byta namn till "Djurens Ovänner" -_-
Publicerat

härre jewlar, total idioti ? varför gör int polisen nånting ?

Publicerat
grejen är att många djurvänner blir blinda så dom ser inte att dom plågar djuren mer ist för att lindra plågorna

se bara på england och deras djurvänner som försöker hjälpa överkörda grävlingar som skallen är spräckt och det luktar ruttet ur såren detta är bara ett exempel som som dom gör igentligen mer skada än nytta

Ändmålet helgar medlen i deras värld.

Publicerat
Ändmålet helgar medlen i deras värld.

just precis

därför finns det skäl att misstro tex PETA då dom då dom gärna rekryterar medlemar via "skräckfilmer" som vissa påstår att PETA själva betalar folk att behandla djuren på det viset

Publicerat

Vissa är ju bara konstiga

Publicerat

Är väl ganska typiskt för många "djurvänner" de låter hellre ett djur plågas och svälta ihjäl av ålder sjukdom eller skador än låta det somna in snabbt och smärtfritt.Deras definition av ordet djurvän är att man aldrig låter ett djur dö för människohand av någon som helst anledning.

Publicerat

suck, tyvärr inte ett dugg förvånad när det gäller den föreningen. Har endast varit massa skitsnack om pengar som försvunnit till ordförandens eget konto och vem som ska få göra vad betett sig värre än ett gäng 3-4 åringar som bråkar om vem som ska ha vilken leksak ;) inte har dom fokoserat sig på djurens bästa inte.

hade en diskution med deras ordförande i klubben för ca 10 år sedan när dom fångade in vildkatter i bur tog med hem till huset för att sedan åka till veterinären jag tyckte det var humanare att låta en jägare avliva djuret direkt när den hamnat i fällan för jag kan bara tänka mig den stressen det stackars djuret kände men oj vilken hemsk människa jag var som ens vågade tänka tanken nä dom skulle få sluta på ett värdigt sätt B) jaja kanske jag som tänkte helt fel där men som sagt hade varit bättre att stänga ner hela deras förening och låta några med sunt tänkade starta på nytt.

Publicerat
suck, tyvärr inte ett dugg förvånad när det gäller den föreningen. Har endast varit massa skitsnack om pengar som försvunnit till ordförandens eget konto och vem som ska få göra vad betett sig värre än ett gäng 3-4 åringar som bråkar om vem som ska ha vilken leksak :o inte har dom fokoserat sig på djurens bästa inte.

hade en diskution med deras ordförande i klubben för ca 10 år sedan när dom fångade in vildkatter i bur tog med hem till huset för att sedan åka till veterinären jag tyckte det var humanare att låta en jägare avliva djuret direkt när den hamnat i fällan för jag kan bara tänka mig den stressen det stackars djuret kände men oj vilken hemsk människa jag var som ens vågade tänka tanken nä dom skulle få sluta på ett värdigt sätt :lol: jaja kanske jag som tänkte helt fel där men som sagt hade varit bättre att stänga ner hela deras förening och låta några med sunt tänkade starta på nytt.

Jag har varit i kontakt med liknande föreningar och frågat om de tar hand om de katter som jag annars avlivar men blivit nekad. Eftersom jag är kommunjägare så handlar det om några stycken per år men de var som sagt inte intresserade.

Troligen är det mer intressant med annat än djurvälfärd för dem t ex att håva in medlemsavgifter..... :mellow:

Publicerat

Usch...

Det är sorgligt när det går så fel.

Tänk om de istället för att försöka hävda sin egen rätt såg till djurens bästa och blev sanna och realistiska djurvänner och behandlade så väl levande, döende och döda djur humant.