Publicerat November 23, 200916 yr Vilken underbar förening jag trodde att de menade djurens väl inte tvärtom, bara att heta djurens vänner och ha ett djurförbud på sig EN gång borde väl om man rannsakar sig själv vara läge att lägga ner.
Publicerat November 23, 200916 yr Vilken underbar förening jag trodde att de menade djurens väl inte tvärtom, bara att heta djurens vänner och ha ett djurförbud på sig EN gång borde väl om man rannsakar sig själv vara läge att lägga ner. grejen är att många djurvänner blir blinda så dom ser inte att dom plågar djuren mer ist för att lindra plågorna se bara på england och deras djurvänner som försöker hjälpa överkörda grävlingar som skallen är spräckt och det luktar ruttet ur såren detta är bara ett exempel som som dom gör igentligen mer skada än nytta
Publicerat November 23, 200916 yr grejen är att många djurvänner blir blinda så dom ser inte att dom plågar djuren mer ist för att lindra plågorna se bara på england och deras djurvänner som försöker hjälpa överkörda grävlingar som skallen är spräckt och det luktar ruttet ur såren detta är bara ett exempel som som dom gör igentligen mer skada än nytta Ändmålet helgar medlen i deras värld.
Publicerat November 23, 200916 yr Ändmålet helgar medlen i deras värld. just precis därför finns det skäl att misstro tex PETA då dom då dom gärna rekryterar medlemar via "skräckfilmer" som vissa påstår att PETA själva betalar folk att behandla djuren på det viset
Publicerat November 23, 200916 yr Är väl ganska typiskt för många "djurvänner" de låter hellre ett djur plågas och svälta ihjäl av ålder sjukdom eller skador än låta det somna in snabbt och smärtfritt.Deras definition av ordet djurvän är att man aldrig låter ett djur dö för människohand av någon som helst anledning.
Publicerat November 24, 200916 yr suck, tyvärr inte ett dugg förvånad när det gäller den föreningen. Har endast varit massa skitsnack om pengar som försvunnit till ordförandens eget konto och vem som ska få göra vad betett sig värre än ett gäng 3-4 åringar som bråkar om vem som ska ha vilken leksak inte har dom fokoserat sig på djurens bästa inte. hade en diskution med deras ordförande i klubben för ca 10 år sedan när dom fångade in vildkatter i bur tog med hem till huset för att sedan åka till veterinären jag tyckte det var humanare att låta en jägare avliva djuret direkt när den hamnat i fällan för jag kan bara tänka mig den stressen det stackars djuret kände men oj vilken hemsk människa jag var som ens vågade tänka tanken nä dom skulle få sluta på ett värdigt sätt jaja kanske jag som tänkte helt fel där men som sagt hade varit bättre att stänga ner hela deras förening och låta några med sunt tänkade starta på nytt.
Publicerat November 24, 200916 yr suck, tyvärr inte ett dugg förvånad när det gäller den föreningen. Har endast varit massa skitsnack om pengar som försvunnit till ordförandens eget konto och vem som ska få göra vad betett sig värre än ett gäng 3-4 åringar som bråkar om vem som ska ha vilken leksak inte har dom fokoserat sig på djurens bästa inte.hade en diskution med deras ordförande i klubben för ca 10 år sedan när dom fångade in vildkatter i bur tog med hem till huset för att sedan åka till veterinären jag tyckte det var humanare att låta en jägare avliva djuret direkt när den hamnat i fällan för jag kan bara tänka mig den stressen det stackars djuret kände men oj vilken hemsk människa jag var som ens vågade tänka tanken nä dom skulle få sluta på ett värdigt sätt jaja kanske jag som tänkte helt fel där men som sagt hade varit bättre att stänga ner hela deras förening och låta några med sunt tänkade starta på nytt. Jag har varit i kontakt med liknande föreningar och frågat om de tar hand om de katter som jag annars avlivar men blivit nekad. Eftersom jag är kommunjägare så handlar det om några stycken per år men de var som sagt inte intresserade. Troligen är det mer intressant med annat än djurvälfärd för dem t ex att håva in medlemsavgifter.....
Publicerat November 25, 200916 yr Usch... Det är sorgligt när det går så fel. Tänk om de istället för att försöka hävda sin egen rätt såg till djurens bästa och blev sanna och realistiska djurvänner och behandlade så väl levande, döende och döda djur humant.