Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bra eller dåligt köp?

Featured Replies

Publicerat

är detta ett skitköp eller något att rekomendera? savage 222r mod 340d.

Publicerat

Utgångsläget är att Savage är det yttersta av budgetvapen,

med detta sagt provskjut och se om du blir glad.

Jag har aldrig hållit i en fin Savage, men jag vill minnas att Crowfear här har köpt sig en åldrig sådan som var mycket tilltalande.

Generellt sett är Savage att se som alternativ att sällan ta till, men det är ju bara jag och min mening.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Utgångsläget är att Savage är det yttersta av budgetvapen,

med detta sagt provskjut och se om du blir glad.

Jag har aldrig hållit i en fin Savage, men jag vill minnas att Crowfear här har köpt sig en åldrig sådan som var mycket tilltalande.

Generellt sett är Savage att se som alternativ att sällan ta till, men det är ju bara jag och min mening.

/Christian

okej, har hört delade meningar om savage, därför ställde jag frågan. ingen som har erfarenhet av en sådan?

Publicerat

Jag hade en savage i .22wmr... sköt med den en eller två ggr. Hittade inget i den alls som vittnade om kvalité.. nää, jag var inte alls nöjd.

Publicerat

Min första älg bössa var en savage i 30-06 kommer inte ihåg modell ,och det är nog det enda vapen köp jag ångrat.hela bössan var lågbudget rakt igenom. och den var omöjlig att sälja ,inte ens vapen handlaren som sålt den ny till mig ville byta in den..

Publicerat
  • Författare

då låter jag bli att köpa den, det förklarade nog varför den legat på blocket så länge :rolleyes:

Publicerat

Det är som sagt ett lågpris märke tyvärr verkar det bara vara deras billigaste och tråkigaste bössor man tar in till Sverige. För det finns flera väldigt trevliga modeller också som trots sitt låga pris skjuter utmärkt, i USA skjuter man något som heter facktory class där är Savage väldigt populära.

Publicerat

With less smoth words - crap :wub:

Håller med, har svårt att kalla just savage jaktvapen. Mycket sällan jag kategoriskt sågar ett fabrikat eller nåt öht, men just i detta fall finns det 1000 skäl att köpa nåt annat.

Publicerat
men jag vill minnas att Crowfear här har köpt sig en åldrig sådan som var mycket tilltalande.

Japp, men det är en kombi tillverkad på tidigt 50 tal, och det var en annan klass på Savage då än nu.

Men jag uppfattar det också som så, när man snackar med jänkarna, att Savage har sämre och bättre vapenserier.

Dom är inte heller så imponerad av de budgetbössorna som vi ser i Sverige, men dom kör tydligen mycket med Savagebultbössor i 270 och 308 för målskytte och jakt på långa håll, så helt kört kan det ju inte vara tydligen.

Men vilka modeller det rör sig om har jag ingen susning om.. :wub: