Publicerat November 23, 200916 yr Hejsan. monterade på ett sikte ( bara för o ha akutlösning ) tasco ( japan ) 1,75-5x32 på min 16-40 8x57. nu är de så när man har den på lägsta förstoring så ser man kornet där framme genom siktet. de är bara de att de sitter till höger i siktet!! inte rakt med korset utan en bra bit till sidan om de. är monteringen sned eller blir de bara något konstigt fix av någon dum anledning? har inte testat att skjuta. ska ut imorgon men stör mig så förbannat för de känns ju verkligen fel. verkar onekligen väldigt fel. men men. lådan va borrad när jag fick den. ser ut o va rakt. klackarna är helt nya beställda av en forummedlem från grannkanalen och fästerna har suttit på annan bössa förut o då har siktet o bössan sammspelat utan problem. o sitet har varit med några 10000 skott. är jag helt fel ute eller är hela monteringen sned? lär ju märka de imorgon men lika bra o fråga här o hoppas på att någon annan kan förklara lite mer. mvh//Marcus
Publicerat November 23, 200916 yr Hej Har du inte grovriktat eller skjutit in den är det inte konstigt om riktmedlet ligger fel. //Petter
Publicerat November 23, 200916 yr Författare jag har nog gjort världens största nybörjartabbe!!! kikarfästerna som jag använde senast på min reserv 22:a ( vem behöver inte de lixom ) så fick de fästet lite väl mycket stryck så de vart lite skevt. löste de genom att ratta in den snabbt i skogen o då behövde jag gå längst till vänster i sidoinställningen o hade glömt att den va där! fy fan vilken klant man är vet inte hur många sikten jag har lyckats montera utan problem så gör man sånhär tabbe! de är ju bara korkat aja slutet gott allt gott. mvh//Marcus som är väl trött i kväll tror han!
Publicerat November 24, 200916 yr bra att du kom på det! själv försöker jag alltid att skruva rattarna precis i mitten i både höjd och sidled. kan jag så grovinställer jag med fästena för att spara på klick