Publicerat December 2, 200520 yr Måste bara fråga om det finns bäver på gällivare kronoöverloppsmark som är möjlig att få jakt på. Jag flyttar snart och kommer att sakna mängden bäver härnere. Den abstinensen kan bara botas med annan bäverjakt.
Publicerat December 2, 200520 yr Kan inte ge ett direkt svar men kan däremot försäkra dig om att det inte råder någon överflöd av bäver här uppe varken i Gällivare eller Kiruna kommun, finns endel som sett spår av bäver men det är ont om dessa vad jag känner till..
Publicerat December 2, 200520 yr Måste bara fråga om det finns bäver på gällivare kronoöverloppsmark som är möjlig att få jakt på. Jag flyttar snart och kommer att sakna mängden bäver härnere. Den abstinensen kan bara botas med annan bäverjakt. "Annan bäverjakt"...vilken slags bäver pratar du om?Har träffat en bäver från Gällivare en gång....men det finns bättre
Publicerat December 4, 200520 yr I Gällivare kommuns södra delar lär det finnas en växande stam av bäver där jakt är tillåten.Även runt Lansjärv har det skjutits en del bäver de senaste åren.Vem som säljer jakträtt till dessa marker kan jag inte svara på.Kanske du kan fixa dig en bäverjakt till våren i alla fall ;)
Publicerat December 4, 200520 yr Hej!!Konkurensen om bävrarna i G-vare torde vara ganska tuff. Förvisso kan det vara så men jag tror inte det finns så många bäverjägare här.Vi har annat att jaga : :
Publicerat December 8, 200520 yr Författare Dom tvåbenta bävrarna är det för dyr fällavgift på Interbond. Dessutom inskränker dom på övrig jakt och allt som inskränker på jakten är av ondo.. Då frångår jag ämnet för nästa fråga. Någon som jagat säl i Norge och som kan tipsa / ordna sådan jakt för en intresserad jaktgalning?