Publicerat November 24, 200916 yr läste just lite wikipedia, och enligt wiki är fox hunting with hound olagligt. hade ett gott skratt "Other countries Fox hunting with hounds is practised in countries including Australia, Canada, France, India, Ireland, Italy[36], and Russia[2][3] whereas the Burns Inquiry reported that fox hunting was "not practised or is largely banned" in Spain, Belgium, Germany, Sweden, Denmark, Finland and Norway" http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_hunting nu rider vi såklart inte här , men nog förbannas i jagar vi med hundar.
Publicerat November 24, 200916 yr Författare jepp. men inte med HOUNDS.Fast visst fan ser det roligt ut nu är jag lite trög ikväll, men vad menar du `? :/ att vi jagar inte med hounds ?
Publicerat November 24, 200916 yr Vi jagar inte med pack utan vi skjuter rävarna. Big diffrence.. Mvh!
Publicerat November 24, 200916 yr Författare Vi jagar inte med pack utan vi skjuter rävarna. Big diffrence..Mvh! japp, men enligt skriften får det att tro att all jakt med hund är förbjuden vilken den inte är, och nog finns det ju hundar som jagar i grupp böhs ju bara 2 hundar för att göra en pack
Publicerat November 24, 200916 yr Fast den numer förbjudna rävjakten i England, parforcejakt, är det väl hundarna i sig som förföljer och dödar räven?
Publicerat November 25, 200916 yr Nja! En räv av tio brukar tas av hundarna resten går i gryt. Det är vad jag har hört när jag har träffat rödklädda herrar som själv hävdar att det är själva jakten till häst på "drevet" som är sporten... Mvh//jonas
Publicerat December 10, 200916 yr jepp. men inte med HOUNDS.Fast visst fan ser det roligt ut Vet du hva hounds betyr ? Hounds betyr ganske enkelt støvere , en fellesbetegnelse for støver