Publicerat November 24, 200916 yr Blev hastigt o lustugt inkallad av familjen o ta sprutan idag. Efter en timme ( av 2,5 ) i en kö med 31-41 åringar och deras barn ringer telefonen, svägerskan ringer gris påkörd på våra marker, en låg död på vägrenen och ev ytterligare flera påkörda. Faan här står man o ska ta spruta mot svininfluensan o så körd de på svinen hemma Nåväl ringde en bekant som även han stod längre fram i kön och när vi var klara for vi ut. Ringde polisen o fick ta i den som kört på grisen 2a ggn Tydligen låg han lite nära så första bilen klippte tre grisar och han han inte stanna utan körde på den ena grisen som rullade under den första bilen. Det är brant där de körde på och närheten till vägen gjorde att vi inte ville släppa, vi tog kompisens hund då min löper så hade vi gått med min först så hade inte hans spårat vilt den saken var klar. Vi spårade rakt upp kändes det som ( 8 höjdkurvor på 200m ) i 5-600 meter innan det vinklar bort mot mina marker (grisen var påkörd på grannmarken) Efter ytterligare ett par tre hundra meter tog orken slut hos både hund och hundförare. Hunden tog mycket i vind uppe på toppen och vi tappade bort slagen på ett Gudrun hygge. Vi nästan kröp hem till mig och tog en ny bil o körde ner igen. Bytte hund och gick på igen, samma resa med skillnad att vi bröt tidigare. Ner till vägen igen och spårade av andra sidan på vägen, på ett ställe utan slag i kanten ville min gycke ner i ravinen så det var bara att ramla efter, inga slag i ravinen eller på kanterna av bäcken som går där. Bäcken är gräns mot nästa mark och de som har jakten där är Danskar, jag ska se om jag får tag i deras nummer i morgon. Jag tror min hund vindspårade där grisen gick upp men jag är inte säker. Skit slut nu, ingen mat sedan 12,30 o stå i kö tog musten ur mig. Ska ner där i morgon igen o se om det hjälper. Jag tror inte de andra grisarna har svårare skador av slagen att döma men man vet ju aldrig. Inget att använda på den döda grisen efter ett varv under en bil. Skit är det i vart fall. /Lasse
Publicerat November 24, 200916 yr Blev hastigt o lustugt inkallad av familjen o ta sprutan idag.Efter en timme ( av 2,5 ) i en kö med 31-41 åringar och deras barn ringer telefonen, svägerskan ringer gris påkörd på våra marker, en låg död på vägrenen och ev ytterligare flera påkörda. Faan här står man o ska ta spruta mot svininfluensan o så körd de på svinen hemma Nåväl ringde en bekant som även han stod längre fram i kön och när vi var klara for vi ut. Ringde polisen o fick ta i den som kört på grisen 2a ggn Tydligen låg han lite nära så första bilen klippte tre grisar och han han inte stanna utan körde på den ena grisen som rullade under den första bilen. Det är brant där de körde på och närheten till vägen gjorde att vi inte ville släppa, vi tog kompisens hund då min löper så hade vi gått med min först så hade inte hans spårat vilt den saken var klar. Vi spårade rakt upp kändes det som ( 8 höjdkurvor på 200m ) i 5-600 meter innan det vinklar bort mot mina marker (grisen var påkörd på grannmarken) Efter ytterligare ett par tre hundra meter tog orken slut hos både hund och hundförare. Hunden tog mycket i vind uppe på toppen och vi tappade bort slagen på ett Gudrun hygge. Vi nästan kröp hem till mig och tog en ny bil o körde ner igen. Bytte hund och gick på igen, samma resa med skillnad att vi bröt tidigare. Ner till vägen igen och spårade av andra sidan på vägen, på ett ställe utan slag i kanten ville min gycke ner i ravinen så det var bara att ramla efter, inga slag i ravinen eller på kanterna av bäcken som går där. Bäcken är gräns mot nästa mark och de som har jakten där är Danskar, jag ska se om jag får tag i deras nummer i morgon. Jag tror min hund vindspårade där grisen gick upp men jag är inte säker. Skit slut nu, ingen mat sedan 12,30 o stå i kö tog musten ur mig. Ska ner där i morgon igen o se om det hjälper. Jag tror inte de andra grisarna har svårare skador av slagen att döma men man vet ju aldrig. Inget att använda på den döda grisen efter ett varv under en bil. Skit är det i vart fall. /Lasse De är ju inte alltid en dans på rosor Hade jag varit utringd av polis så skulle jag gått över Danskarnas gräns... Vet mycket väl att jakträttsinnehavaren ska ha lämnat fullmakt men härikring funkar det rätt bra även om fullmakterna är sådär 15 år gamla o gubbar dött o marker sålts o nya jakträttsinnehavare kommit o gått osv. De flesta är bara glada o slippa ut o skita ner sig
Publicerat November 25, 200916 yr Skit slut nu, ingen mat sedan 12,30 o stå i kö tog musten ur mig. Den var dålig. Har man sett dina marker så vet man varför du kroknade. Ni fick väl nästan använda spårlinan till att klättra på. Tråkigt att ni inte fick fatt på grisarna.
Publicerat November 25, 200916 yr Författare De är ju inte alltid en dans på rosor Hade jag varit utringd av polis så skulle jag gått över Danskarnas gräns... Vet mycket väl att jakträttsinnehavaren ska ha lämnat fullmakt men härikring funkar det rätt bra även om fullmakterna är sådär 15 år gamla o gubbar dött o marker sålts o nya jakträttsinnehavare kommit o gått osv. De flesta är bara glada o slippa ut o skita ner sig Jag tror åxå att Danskarna inte skulle haft något emot att vi gick in, men jag är ganska säker på att det var bakspår, vilket ju kan vara hur fel som hälst iofs Vet inte om man kan säga att jag var utringd av Polis, Någon ringde svägerskan vet inte vem ännu. Det kan ha varit kontakt mannen eller inte? Alla som har med eftersöken i Vetlanda komun var på informationsmöte om det nya i går så det kan ha varit någon stand in eller liknande. Den var dålig. Har man sett dina marker så vet man varför du kroknade. Ni fick väl nästan använda spårlinan till att klättra på. Tråkigt att ni inte fick fatt på grisarna. Där vi gick är det brantaste på hela Skurebo kullen tror jag, hoppas jag slipper gå där flera ggr. Jag var nära att ringa dig när jag stod i kön o väntade. Saknar en vettig ställande hund på eftersök. Spårade av lite i dag på morgonen, vad jag kunde se så har de på morgonen gått ut norrut efter att ha rensat min ena åtel. Vet inte om det betyder att de är hyffsat pigga eller vad? spårade 6 olika slag i går och hade 6 slag ut i dag så alla är med. Troligen lite feber i dag och känner mig aningen låg, Satans spruta /Lasse