Publicerat November 25, 200916 yr Vet nån vart man hittar en sån? instickspipa 22 hornet i 12 hagel. Samt vad kan en som kosta. Det är en brno 12 bock som jag skulle vilja ha en instickspipa till.
Publicerat November 25, 200916 yr Vet nån vart man hittar en sån?instickspipa 22 hornet i 12 hagel. Samt vad kan en som kosta. Det är en brno 12 bock som jag skulle vilja ha en instickspipa till. tecno på robsoft vet det mesta om instickspipor.
Publicerat November 25, 200916 yr tecno på robsoft vet det mesta om instickspipor. tack ska kolla med honom/henne
Publicerat November 26, 200916 yr Problemet är bara att få licens på en sådan... Det krävs yrkesmässig jakt eller annat kvalificerat behov.
Publicerat November 26, 200916 yr Problemet är bara att få licens på en sådan... Det krävs yrkesmässig jakt eller annat kvalificerat behov. Vad för är det så omständigt med en instickspipa då? Jämfört med ett gevär 22hornet? Det är väl bara bra om man kan anv ett gevär till flera 'saker'. Det finns pipset med studsar/hagel, så vad skulle den stora skillnaden vara då menar ni. //Mike
Publicerat November 26, 200916 yr Lagen säger att det är skillnad. Och ja, vi försöker få det ändrat.
Publicerat November 26, 200916 yr Lagen säger att det är skillnad. Och ja, vi försöker få det ändrat. Hehe Ja lagen säger det Bra att ni jobbar på det, gissar att adapter hagel till kula (utan pipa) också är struliga/omöjliga? typ denna: http://www.lothar-walther.de/223.php Hur är det med ljuddämpare till alla klasser, jobbar ni på det också. Mindre oljud = bättre
Publicerat November 27, 200916 yr Du bör vara försiktig med dina antydningar - om du anser vapenbrott vara bagatellartat så får du tycka det men det visar inte på att du är seriös och sådana kan vi klara oss utan i jägarkåren. Samma regler gäller för reduceringspatroner som för instickspipor. Ljuddämparreglerna har nyligen satt sig och vi jobbar inte för ytterligare ändringar just nu där. Börja med att prata med polisen om en licensansökan, därefter förslår jag att du börjar leta grejer från seriösa handlare.
Publicerat November 27, 200916 yr Du bör vara försiktig med dina antydningar - om du anser vapenbrott vara bagatellartat så får du tycka det men det visar inte på att du är seriös och sådana kan vi klara oss utan i jägarkåren. Samma regler gäller för reduceringspatroner som för instickspipor. Ljuddämparreglerna har nyligen satt sig och vi jobbar inte för ytterligare ändringar just nu där. Börja med att prata med polisen om en licensansökan, därefter förslår jag att du börjar leta grejer från seriösa handlare. Du *ironi* kan vara svårt att få fram på internet. Det såg bara lite kul ut när ni skrev lagen säger så. Sen kan/får du tro/tycka vad du vill om mig, men att kalla mig för ickeseriös!! Nåväl nog om det, trevlig helg endå