Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvalitet - Hungaria?

Featured Replies

Publicerat

Tja!

Undrar om det är någon här som har koll på kvaliten på Hungaria´s kombibössa.

Kommer inte att lägga ut en förmögenhet på en kombi. Kaliber 12-7X57R

Därför letar jag billigare, men bra grejor för rätt pris.

Är det någon som har tips är det alltid välkommet :P

Mvh

Stefan

Publicerat
  • Författare

Är det ingen som har koll på detta märke?? :ph34r:

Publicerat
Är det ingen som har koll på detta märke?? :lol:

Jo, men jag är inte så säker på att du verkligen vill veta.....

/T

Publicerat

är det så illa ?? :lol:

Publicerat
är det så illa ?? :lol:

Ja.....

/T

Publicerat
Ja.....

/T

Utveckla gärna det svaret =)

Jag har en Hungaria 2000E som jag är hyffsat nöjd med. Kerstenlåsning, så det är en väldigt robust sak. Har aldrig krånglat. Dock är den som sagt väldigt robust så den är ganska tung.

Inget jag hade släpat med för att skjuta lerduvor, men klart en godkänd bruksbössa i mina ögon. Det smäller när man trycker och jag träffar med den.. men det är ungefär mina kriterier. De som är lite hagelfetishister (som pmt?) kanske har en massa att klaga på vad gäller inpassning mellan delar och finish på ytor? Själv driter jag blankt i sådant så länge prylarna funkar, och det har denna bevisligen gjort i många år.

EDIT: lästa för snabbt, såg att det gällde en kombi nu. Det jag har är ju en hagelbock 12/70.. det kanske blir som att jämföra äpplen och päron det?

Publicerat
Utveckla gärna det svaret =)

Jag har en Hungaria 2000E som jag är hyffsat nöjd med. Kerstenlåsning, så det är en väldigt robust sak. Har aldrig krånglat. Dock är den som sagt väldigt robust så den är ganska tung.

Ja det är som om man lät Baikal göra en BRNO-bock. Dvs tyngre och sämre gjord i sämre material, tittar man in i dem så kan det se ut lite hur som med inpassningar av säkring etc.

Inget jag hade släpat med för att skjuta lerduvor, men klart en godkänd bruksbössa i mina ögon. Det smäller när man trycker och jag träffar med den.. men det är ungefär mina kriterier. De som är lite hagelfetishister (som pmt?) kanske har en massa att klaga på vad gäller inpassning mellan delar och finish på ytor? Själv driter jag blankt i sådant så länge prylarna funkar, och det har denna bevisligen gjort i många år.

Duger den inte att träffa lerduvor med duger den inte att jaga med heller om du frågar mig. Ett bruksvapen ska i första hand vara användbart - det räcker inte med att det smäller när man drar i avtryckaren.....

EDIT: lästa för snabbt, såg att det gällde en kombi nu. Det jag har är ju en hagelbock 12/70.. det kanske blir som att jämföra äpplen och päron det?

Samma sak...

/T

Publicerat
Duger den inte att träffa lerduvor med duger den inte att jaga med heller om du frågar mig. Ett bruksvapen ska i första hand vara användbart - det räcker inte med att det smäller när man drar i avtryckaren.....

/T

Jodå, den duger klart till att träffa dem med, utan problem. Det är en träningsfråga. Anledningen att jag skrev så är att jag tycker den är ganska tung och därför obekväm att svinga en halvdag. Vid jakt är det inga problem, iaf inte för mig som sällan jagar fågel utan bössan hänger på axeln 99% av tiden ;)

Men jag ska inte sticka under stolen med att jag funderar på att byta bort den i förmån mot något "finare" märke, mest egentligen på grund av att den är tung och har sina skavanker.