Publicerat December 2, 200520 yr Författare Jag längtar redan tills jag ska ut igen och nästa gång blir det min favvomyr.
Publicerat December 2, 200520 yr Önskar farsgubben hade mer tid så man kunde komma ut på jakt jag med :'( Fin pippi och grattis!
Publicerat December 3, 200520 yr Grattis !!! Ståtlig fågel !!! Själv har jag aldrig skjutit någon... >
Publicerat December 3, 200520 yr Den här blev skjuten i topp. Lite avis man blir! Här täcker knappt snön backen. Foxkiller. JAG har skjutit...........BOM! Väldigt snöpligt! Men i år tar jag premiär tjädern om snön bara ville komma!
Publicerat December 4, 200520 yr Lite avis man blir! Här täcker knappt snön backen.Foxkiller. JAG har skjutit...........BOM! Väldigt snöpligt! Men i år tar jag premiär tjädern om snön bara ville komma! Det närmaste jag varit att få en tjäder var nu på älgjakten...den satt på vägen när jag skulle till mitt pass... skulle jag inte bromsat så kraftigt så skulle" första" tjädern varit min. Men man vill ju skjuta den med "bysse" annars är man väl ingen jägare...
Publicerat December 5, 200520 yr Det närmaste jag varit att få en tjäder var nu på älgjakten...den satt på vägen när jag skulle till mitt pass... skulle jag inte bromsat så kraftigt så skulle" första" tjädern varit min. Men man vill ju skjuta den med "bysse" annars är man väl ingen jägare... ;D ;D ;D ;D ;D Jag har haft ett antal sådana me i år! :-[ Hade en fin tjädertupp som sprang framför bilen i ca: 20m. På grannmarken såklart! Men som sagt, jag vill osså skjuta försten me bysse!
Publicerat December 8, 200520 yr ;D snyggt jobbat...hoppas själv på att få knäppa gammeltuppen så småningom....eller åtminstånde hitta en i topp he he