Publicerat November 28, 200916 yr Tjena! Har precis börjat ladda lite eget å köpt på mig normas 200, 202 å 204-krut(de som fanns i "min" butik) å så har jag köpt på mig ett gäng varmintkulor, Hornady v-max 110gr. kollade lite efter laddata till min 30-06 på robsoft å andra men hittade inget med normakrut förutom nån som hade "norma-11" vilket är helt okänt för mig. skulle vara hemsk tacksam om nån med större erfarenhet inom området hade lite data (eller kunde testa fram) för dessa kulor total patronlängd m.m. jag har alltså: Hornady v-max 110gr Normakrut 200, 202, 204 Federal large-rifle tändhattar div 30-06 hylsor (beg men fräscha) behöver alltså veta krutmängd på respektive krut å total patronlängd, samt om någon kanske mätt hastighet å annat kul. mvh Mattias
Publicerat November 28, 200916 yr http://www.norma.cc/sortimentladd.asp?Kali...ield&Lang=1 Där har du andra 110 gr kulor. De data bör gå att använda.
Publicerat November 29, 200916 yr Tjena!Har precis börjat ladda lite eget å köpt på mig normas 200, 202 å 204-krut(de som fanns i "min" butik) å så har jag köpt på mig ett gäng varmintkulor, Hornady v-max 110gr. kollade lite efter laddata till min 30-06 på robsoft å andra men hittade inget med normakrut förutom nån som hade "norma-11" vilket är helt okänt för mig. skulle vara hemsk tacksam om nån med större erfarenhet inom området hade lite data (eller kunde testa fram) för dessa kulor total patronlängd m.m. jag har alltså: Hornady v-max 110gr Normakrut 200, 202, 204 Federal large-rifle tändhattar div 30-06 hylsor (beg men fräscha) behöver alltså veta krutmängd på respektive krut å total patronlängd, samt om någon kanske mätt hastighet å annat kul. mvh Mattias kollade i hornadys bok men inge med norma krut skickar col med pm