Publicerat November 28, 200916 yr Fick påringning från polis nu ikväll ang ett påkört rådjur. De hade redan ringt runt men inte fått några svar från killarna på den kanten. Rejäl smäll enl polis. Jag jobbar, men lyckades få tag på en av killarna som har sträckan. Han skulle på byfest o va absolut inte intresserad men åkte ut ändå. Den borde ju ligga där resonerade vi, så han kunde hinna på festen oxå. När han är på plats ringer han upp den kvinliga föraren som säger att om det va en smäll så var den bara en liten.... Inget syndes på bilen. varifrån snuten fått sina uppgifter från visste hon inte. Polaren hittar iallfall stället o spårar en bra bit och när hunden skallar i spårlinan kopplar han loss. Wachteln driver djuret med bra kontakt i 15 min sen bryter han. Troligen hyfsat friskt. Han spårar iallafall om löpan med hunden och tappar bort sig rätt ordentligt i mörkret.. Han ringer mig när han lufsar runt o försöker hitta ut igen... Hör i telefonen hur han säger. - faen va de luktar tjära här, o där är en husvagn.. Dörren far upp på husvagnen o en röst säger. -Hallå! va faen håller du på med?? -Jag måste nog lägga på, hör jag honom säga, sen klick! Efter en stund ringer han igen. Satt en äldre man o kvinna i husvagnen o vakade på gris. Han fick ju förklara läget o det va ju OK, men mannen va förgrymmad på polisen som inte ringt honom direkt. Men det är ju inte så det fungerar numera. Är ju typ jag o polaren som i så fall ska leta upp rätt markägare osv. Hamnar vi då i kommundelar där vi inte har en susning om vem som har marksnutten så är de ju inte så lätt. Hur som haver. Jävla dåligt av snuten o ge uppgifter som inte verkar stämma? Eller va det kärringen som helt enkelt överdrev första anmälan och när hon sen va hemma och kollat bilen ändrade sin storry? Är som sagt lite sne på snuten , eller kanske på kvinnan men mest trött är jag nog på ett par killar som står på den sträckan som alldirg verkar svara i telefonen... Speciellt inte en lördagskväll, eller vilken annan kvälls om helst efter det blivit mörkt...
Publicerat November 28, 200916 yr Man slutar aldrig förvånas, själv åkte jag på en älgolycka för en tid sedan och hittade delar av ett rådjur på olycksplatsen och ett varmt men dött rådjur 100m från olycksplatsen, föraren hade smitit och lämnat bilen, men bilen va så paj att poliserna va "säkra" på att det va älg.