Publicerat November 29, 200916 yr Älgjakten dog ju idag. Hann avsluta med en kalv som kompisen sköt. Hade dom på 30-40 meter fullt ståndskall men ingen lucka att skjuta. Passade vid en skogsväg och hunden hoppade upp 2 ggr på vägen men älgen ville inte fram. Provade smyga men fruset gräs och ris är ingen höjdare. Kom ca 10 m så tröck jag iväg djuren, men då stod ju kompisen 70-80 meter bort så det löste sig i alla fall. Var en ko med dubbelkalv så en kalv blir ju kvar. Perfekt avslutning.
Publicerat November 29, 200916 yr Älgjakten dog ju idag. Hann avsluta med en kalv som kompisen sköt. Hade dom på 30-40 meter fullt ståndskall men ingen lucka att skjuta. Passade vid en skogsväg och hunden hoppade upp 2 ggr på vägen men älgen ville inte fram. Provade smyga men fruset gräs och ris är ingen höjdare. Kom ca 10 m så tröck jag iväg djuren, men då stod ju kompisen 70-80 meter bort så det löste sig i alla fall. Var en ko med dubbelkalv så en kalv blir ju kvar. Perfekt avslutning. Vá skönt för er, nu kan ni börja jaga på riktigt /Lasse
Publicerat November 29, 200916 yr När jag såg att det var du som skrivit skurebo så trodde jag på någon fin whiskey men ack så fel man kan ha ibland . Skönt med avslutad "organiserad" älgjakt,någon kalv är alltid upplyftande att ha möjlighet att nypa under rådjursjakterna dock.
Publicerat November 29, 200916 yr Författare Vá skönt för er, nu kan ni börja jaga på riktigt /Lasse Helt färdigjagat här uppe nu. Hur länge hålls det på söderöver?
Publicerat November 29, 200916 yr Verkligen skönt att den tog slut blir ju lite påfrestande ju.. Nu blir det småvilt för hela slanten, ska bli kul med omväxling. Men på en månad eller 2 så börjar man väl längta igen.................... // JägarNNNNNN
Publicerat November 29, 200916 yr lite brutalt avundsjuk på er som har haft möljighet att jaga älg så här länge
Publicerat November 29, 200916 yr Helt färdigjagat här uppe nu. Hur länge hålls det på söderöver? Sista Januari. Jag har alvarligt tröttnat på nuvarande älgjakt så även om vi ha en kalv kvar så tror jag inte det blir någon mer runda för att "bara" jaga älg för mig i år. Slaskjakt med inslag av älg, ja gärna men inte enbart älgjakt. /Lasse
Publicerat November 30, 200916 yr Författare Ja då hade jag med lessnat. Var ju nån tokig politiker som nyss tyckte att vi skulle jaga älg här uppe ända in i Februari, brrrrrrr säger man då. Kul sitta på pass i 25-30 minus
Publicerat November 30, 200916 yr Jo nog är man ganska så less så det var skönt att det tog slut .. Men nu har det ju gått 1 dag så nu längtar jag redan till nästa höst . Blir spännande se hur tiken går då
Publicerat November 30, 200916 yr inte en månad i försent,nu slipper man ha skyddsväst och texten skjut mig inte i neon på sig
Publicerat November 30, 200916 yr Helt färdigjagat här uppe nu. Hur länge hålls det på söderöver? Älgjakt till sista feb ganska skönt att gå ut med älghundarna och jaga älg när alla andra jakter är över.
Publicerat November 30, 200916 yr det är nästan så man sitter å hänger vid köksbordet som edwin i hälge,jobbit å leva
Publicerat November 30, 200916 yr Ja då hade jag med lessnat. Var ju nån tokig politiker som nyss tyckte att vi skulle jaga älg här uppe ända in i Februari, brrrrrrr säger man då. Kul sitta på pass i 25-30 minus Håller med dig det verkar GALET att jaga älgtill den sista Februari Kylan blir ju ett h-vete sen är det kanske inte så etiskt rätt att skjuta en KO som är på smällen........... Såg dock i Jakttabellen för nästa år att det var jakttid till den 28 (29 vid skottår) Februari och det verkade gälla HELA landet. Vi får väl se............