Publicerat November 29, 200916 yr 1 dec blir ekkoren laglig i finland och finns ju många länder som klassar dem som delikates, så skulle du äta Eorren ? har du ätit ? har ekkorren nångon varit lagligt byte i sverige ? har nu planerat att skjuta några för att ta tillvara svansen. men funderat om man skulle också prova äta ? trikintestas?
Publicerat November 29, 200916 yr 1 dec blir ekkoren laglig i finland och finns ju många länder som klassar dem som delikates, så skulle du äta Eorren ? har du ätit ? har ekkorren nångon varit lagligt byte i sverige ? har nu planerat att skjuta några för att ta tillvara svansen. men funderat om man skulle också prova äta ? trikintestas? ekorren jagades kraftigt tidigare då skinnet betingade stora summor, hundföraren i mitt jaktlag jagade ekorre som grabb och fick ihop mer pengar än de som då jobbade i skogen. Hurvida man kan äta ekorre eller inte ger jag mig inte in på, men betänk att folk äter grodor, sniglar samt gädda och betraktar dessa som delikatesser Andreas
Publicerat November 29, 200916 yr Jag har ätit ett antal gråa ekorrar i england och de var helt ok. Man behåller ryggen och bakbenen när man flår dem och jag marinerade mina innan jag lade dem på grillen. Inte så mycket mat men kan man äta det man har skjutit så skall man Det finns ingen risk för trikiner och annant läbbigt så det är bara att käka på! Som en anekdot kan jag tala om att ekorrar serveras på finare londonrestauranger som "tree chickens"
Publicerat November 29, 200916 yr Skinnet är (var) räknat som ett av de finaste. Och köttet? Farsan berätta att dom brukade äta ekorrsoppa. Det var tydligen gott. Förr var det vanligt att man gjorde soppor av skogsfågel också. Det var väl ett sätt att dryga ut måltiden.
Publicerat November 29, 200916 yr Författare Jag har ätit ett antal gråa ekorrar i england och de var helt ok. läste först råa ekkorrar, var redan lite wtf känns endå lite oaptitligt , dom är ju endå rottor :/ well man vet inte hur det blir förrän man har den framför näsan!
Publicerat November 29, 200916 yr läste först råa ekkorrar, var redan lite wtf känns endå lite oaptitligt , dom är ju endå rottor :/ well man vet inte hur det blir förrän man har den framför näsan! hehehe aldrig käkat bäver ?
Publicerat November 29, 200916 yr Författare hehehe aldrig käkat bäver ? beror vadför bäver du talar om :F ena bävern har jag aldrig sett. väntas nu det finns ju 3 bävrar kanadensisk, europeisk och ja , ni vet.
Publicerat November 29, 200916 yr beror vadför bäver du talar om :F ena bävern har jag aldrig sett. väntas nu det finns ju 3 bävrar kanadensisk, europeisk och ja , ni vet. Skogsbäver och buskbäver har jag hört talas om, skogsbävern vakjagas och buskbävern åtlas med vitt vin och räkor. Andreas
Publicerat November 29, 200916 yr beror vadför bäver du talar om :F ena bävern har jag aldrig sett. väntas nu det finns ju 3 bävrar kanadensisk, europeisk och ja , ni vet. tänkte på den vanliga europeiska bävern jaså du har sett både den europiska och kanadensiska bävern men inte den "tredje" sorten ja ja kanske när du blir äldre
Publicerat November 29, 200916 yr buskbävern åtlas med vitt vin och räkor.Andreas Skjuts med sex skjutare
Publicerat November 29, 200916 yr Eller studsare klass sex... Jag har ätit bäver en gång, och det har jag inget behov av att prova igen...
Publicerat November 29, 200916 yr Författare böev nog lite offtopic ser jag, vi kan väl skylla på att alla är lite trötta