Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beretta 682 laddar inte om

Featured Replies

Publicerat

Jag har en 682 som inte laddar om när man skjuter med undre pipan först. Det är inga problem om man skjuter med övre pipan först.

Jag har en bekant som haft samma problem, och i hans fall var det nåt man skulle fila på som var aningen för långt.

Nån annan som varit med om samma problem med en 682?

Åtgärd?

Publicerat
Jag har en 682 som inte laddar om när man skjuter med undre pipan först. Det är inga problem om man skjuter med övre pipan först.

Jag har en bekant som haft samma problem, och i hans fall var det nåt man skulle fila på som var aningen för långt.

Åtgärd?

Gissa vad jag tänkte svara <_<

Publicerat

Du har troligtvis en massa skit i lådan.

Antingen tar du själv isär mekanismen och rengör den alternativt lämnar in den hos en vapenhandlare som gör detta åt dig om du inte känner dig bekväm med att riva bössa så mycket.

Att börja fila på saker känns inte bra då det kan leda till diverse tråkigheter om man skulle göra fel...

Publicerat
  • Författare
Gissa vad jag tänkte svara ^_^

Ingen aning.

Det funkar om man tar en gummiklubba och knackar till bak på kolven. Men 24gr hagelladdning räcker inte för omladdning.

Fullt med skit, hehe, ja det är ingen omöjlighet faktiskt. J Smålänning plockade isär den för några år sen och påstod samma sak :)

Fast det blev inte bättre trots att han rengjorde.

Publicerat
Ingen aning.

Det funkar om man tar en gummiklubba och knackar till bak på kolven. Men 24gr hagelladdning räcker inte för omladdning.

Fullt med skit, hehe, ja det är ingen omöjlighet faktiskt. J Smålänning plockade isär den för några år sen och påstod samma sak :)

Fast det blev inte bättre trots att han rengjorde.

Jag tycker att du skall lämna in den till en vapensmed och beskriva problemet. Det är ett ganska känt fenomen på Beretta bössor som laddas med klena patroner.

Publicerat

Åtgärd?

Förmodligen för stark fjäder till vikten/vippan på omkopplaren. Kruxet med att lätta den är att då kan man inte vara säker på att den hinner koppla om på dubleerna.....

Men det är enkelt att kolla, av med kolven bara. Sedan är det bara att känna på vikten om den löper fritt eller inte. Löper den fritt är det för styv fjäder.... Stor försiktighet med fjädern rekommenderas, av egen erfarenhet....

/T