Publicerat November 30, 200916 yr Har precis börjat att ladda själv och är helt ny på området. Men jag har laddat kanske 100-150 st utan några som helst problem och dem ligger bra i täthet i målet. Nu till frågan, När jag nu har laddat om dem hylsor som jag skjutit med så kan det vara svårt att stänga slutstycket. Har det med låsmåttet att göra för det blir en liten liten sträckning längs ner på hylsan. Vet faktiskt inte om jag har ställt in verktyget rätt så om jag har helkalibrerat hylsan eller om jag har halskalibrerat den. Jag får även trimma ner dem en bit, vilket är olika på olika hylsor. Känns lite vanskligt att ladda om dem när de blir så här. Så jag håller mig till nya hylsor så länge Jag har ca 2000 st engångs skjutna hylsor, så det känns för jävligt att att köpa hylsor när man har! 30-06 är kalibern VÄLDIGT TACKSAM FÖR RÅD OCH TIPS
Publicerat November 30, 200916 yr Du måste ställa in verktyget bättre. Se till att få rätt headspace/låsmått. Finns massor skrivet om det av de som kan saken betydligt bättre än mig. De som inte finns här sneglar man in på grannforumet o kompleterar (robsoft.nu)