Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyddsväst till tyskjakterrier

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag har en tysk som jag tänkt skaffa skyddsväst till, då det blir bara mer o mer grisjakter. Problemet är att ca 2-3 g / säsong går han ner i gryt, men jag jagar ca 3 g i veckan så det blir ej så ofta. Risken är väl större att han får stryk av gris än att han fastnar i ett gryt. Hur gör ni andra väst eller inte? Vill gärna ha tips på väst till tjt.

Ha det bra!

Morgan

Publicerat
Hej!

Jag har en tysk som jag tänkt skaffa skyddsväst till, då det blir bara mer o mer grisjakter. Problemet är att ca 2-3 g / säsong går han ner i gryt, men jag jagar ca 3 g i veckan så det blir ej så ofta. Risken är väl större att han får stryk av gris än att han fastnar i ett gryt. Hur gör ni andra väst eller inte? Vill gärna ha tips på väst till tjt.

Ha det bra!

Morgan

Jag har signalvästar på mina terriers, inte mycket till skydd men dom syns ju bra iaf. Gryt går dom ibland ner i men det får man ju räkna med när man har tyskar. Jag har hellre en mjuk signalväst än en hård styv skyddsväst då jag tror att hundarna lättare fastnar i grytet om dom har den styva klumpigare varianten. Är det sedan ett klippgryt där du inte kan få upp hundarna så blir det ju ännu värre :angry:

• 2 weeks later...
Publicerat

jag har just beställt en väst från psjaktguiden, men har samma tankar som du då min slyna gärna går i gryt.

Jag får väl återkomma när och om hon grytar med västen på.

Publicerat

Jag kör utan väst just med tanke på risken att fastna i gryt (hon har en förkärlek att gå under när vi jagar ovan jord :rolleyes: ). Sen behöver jag ingen väst till mitt skrälle heller, rådjuren är inte så elaka vid hunden direkt :blink: . Det går mist 15 rådjursdrev på varje älg/griskontakt tyvärr.

Det jag skulle vilja ha är någon form av "stålhjälm" så hon ger faen att ligga på för hårt på grävlingarna.

Publicerat
Jag kör utan väst just med tanke på risken att fastna i gryt (hon har en förkärlek att gå under när vi jagar ovan jord :D ). Sen behöver jag ingen väst till mitt skrälle heller, rådjuren är inte så elaka vid hunden direkt :( . Det går mist 15 rådjursdrev på varje älg/griskontakt tyvärr.

Det jag skulle vilja ha är någon form av "stålhjälm" så hon ger faen att ligga på för hårt på grävlingarna.

hittar du en köp en åt min på en gång för jag har samma problem.

• 3 months later...
Publicerat

Protectors väst kan hundarna "backa ur" om dom skulle gå ner i gryt och fastna

finns att köpa på jägarbutiken.se

Agria tar 50% av den rörliga självrisken vid skada på hunden