Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad skall man handla USA, vad är billigt

Featured Replies

Publicerat

Min bror bor just nu i USA, och mina föräldrar skall åka o hälsa på han under vintern, tänkte nämligen hjälpa dem att fylla en väska med trevliga jaktgrejor,

vad är lönt att handla over there?

hur fungerar det med hund gps? hur får man isåfall svenska kartor och menyer?

vanlig gps? hur får man isåfall svenska kartor?

är det något annat som är prisvärt over there?

jaktradio?

kläder?

gärna några tips på bra www sidor,

tack på förhand

Publicerat

Optik!

Trijicons Accupoint med 56 öppning finns tex på Opticsplanet till bra pengar. Eftersom det är fri "groundshipping" så skickas det gratis till alla stater på fastlandet.

Jag skulle ha letat upp ngn bra webaffär och shippat till den adress dit man ska åka (om det är fri eller billig frakt), istället för att helt rikta in sig på affärer. Wal-mart har mycket grejer till bra pris, men priserna ligger ändå på ca 10% över vad du kan hitta på webben.

Dollarn är ju hyfsat låg nu också, så jag tror nog att du kan göra några klipp! Det generella tipset är ju att tänka på att köpa amerikanska märken eller produktioner för att få ut max av varje dollar. Kör hårt!

Publicerat

Jaktkläder är prisvärda om än att man måste vara noga med kontrollen av kvalitén,

att svartimportera optik/kulor/hylsor kan vara vanskligt, läs FBI:s och ATF:s regler om export av dessa saker så förstår du säkert varför.

Det viktiga är att man vet vad man gör/riskerar om man nu går vidare med detta.

För egen del och mina egna fötter så har det visat sig att jag har mer gemensamt med Amrisar än europeer är det alltid höginstressant att importera kängor från USA, inte nog med att de är prisvärda de passar så läskigt mycket bättre på mina fötter.

Men utöver detta finns det en massa små plock som är billigt och bra att ta med, tänk på det att alla vätskor är "hög intressanta" och att bli stoppat i tullen med x flaskor shooters choice är ingen höjdare, av någon anledning vill man inte ha ammoniakbaserade vätskor i bagaget på flygplan.

Sedan är svaret det är många med mig som har tagit in saker, parallell/svart eller vit import oaktat och det har gått bra.

/Christian

Publicerat

Brukar mest bli kläder/kängor för mig, dels priset, dels att man faktiskt kan hitta nog stora skor där. Enklast är nog att fundera på vad du vill ha och sen kolla om det är billigare eller inte. Går faktiskt att hitta en hel del via Wal-Mart, Amazon och dy.l.

Publicerat
(...)

att svartimportera optik/kulor/hylsor kan vara vanskligt, läs FBI:s och ATF:s regler om export av dessa saker så förstår du säkert varför.

(...)

Absolut! Detta gäller för allt som kan räknas som vapen, vapendelar, eller brandfarliga/explosiva ämnen. Dessutom skiljer sig regler mellan vissa stater. Kikarsikten har enligt min erfarenhet aldrig varit några problem, förutom om man har oöppnad kartong= för avsikt att sälja siktet, men det är inga problem om man bara öppnar kartongen och packar det i bagaget. Någon som har andra erfarenheter av detta?

Publicerat
Absolut! Detta gäller för allt som kan räknas som vapen, vapendelar, eller brandfarliga/explosiva ämnen. Dessutom skiljer sig regler mellan vissa stater. Kikarsikten har enligt min erfarenhet aldrig varit några problem, förutom om man har oöppnad kartong= för avsikt att sälja siktet, men det är inga problem om man bara öppnar kartongen och packar det i bagaget. Någon som har andra erfarenheter av detta?

Var det detta som gjorde att jag inte kunde beställa en PIVOT BIPOD från amazon.com? Går det som vapendel? Hittar ingen bra förklaring på amazons hemsida...

Ledsen om jag kapa tråden... B)

//Patrik

Publicerat

När jag tittade runt så var det tydligt i affärerna vilka sikten som krävde export tillstånd - det var endast "nightvision" utrustning och avståndsmätare som behövde tillstånd. Tydligen skall detta tillstånd också vara en ren formalitet att ordna om man, som affärsägaren som jag pratade med sa "inte kommer från ett riskområde".

Var själv lite nervös med min Trijicon genom security check eftersom det i dokumentationen står med stora bokstäver "Warning: This product contains radioactive material." Men det gick helt smärtfritt att ha kikaren i handbagaget.