Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hmm.. för mycket å välja på..

Featured Replies

Publicerat

Man står som en åsna mellan hötapparna o försöker välja var man ska släppa i helgen.

Har nån inbjudning o sen ska det jagas gris i hela älgskötselområdet i helgen inkl Blekinges.

En möjlighet att jaga norr om Kalmar men det är ju mellan E22:an och kusten... iofs flera Km emellan men mitt svarta kräk har alldrig släppt en gris innan hon passerat 1,5 mils drev... som längst 3.5 mil o 4,5h.

3 km till 22:an avverkas på korta minuter om grisarna nu vill på det hållet och inte bita sig fast i vassen. Hon har heller alldrig misslyckats med att få loss grisen....

Undrar om man ska chocka frun o säga att jag blir hemma på Lördag.. <_<

Publicerat

Om inte svarten släpper vid bruset från trafiken,

skulle iofs inte tro det så är E22:an det sista stället jag skulle släppa invid,

satans skitväg enligt min mening.

/Christian

Publicerat

Hade du inte ett wachtelkräk också? Låter ju som kalas med en sån där utåt kusten.

Publicerat
  • Författare
Hade du inte ett wachtelkräk också? Låter ju som kalas med en sån där utåt kusten.

JO visst faen det, men om jag fattat rätt så är det redan många sådana med o att släppa tåget så låter ju så in i h-vet mycket roligare ;)

Edit:.. dessutom är hon en drevtjuv av rang.. o det är ju så pinsamt.. :huh:

Publicerat

Hur fungerar det att använda svarten både till eftersök o drevjakt.

andar att hon helst ska få fart på grisarna vid drevjakten men vid eftersök ska hon väl helst få stopp på dom.

Arbetar hon på olika sätt?

Alltid kul att höra om svarten en liten favo :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Hur fungerar det att använda svarten både till eftersök o drevjakt.

andar att hon helst ska få fart på grisarna vid drevjakten men vid eftersök ska hon väl helst få stopp på dom.

Arbetar hon på olika sätt?

Alltid kul att höra om svarten en liten favo :rolleyes:

Använder henne inte direkt till drevjakt, hon släpps på sedd gris eller fäsrka spår och håller dem lääääänge...

Som det verkar så tröttar hon så småningom ut en skadad gris och den stannar, men lättare skador tenderar till att dra runt i länet... skulle behövas en likadan jaktidiot fast med mer ställande egenskaper...

Nu har jag inte sett henne inne på stånd sen hon blev sprättad, möjligt att hon åtmindstonde ändrat sig lite...

Publicerat

Hur fort går de undan för henne? Normalt gångstånd eller fullt fart?

Publicerat
  • Författare
Hur fort går de undan för henne? Normalt gångstånd eller fullt fart?

.. tja.. alltmöjligt... ibland stånd ibland gångstånd o nästa full kareta... blir inte riktigt klok på den hunden... men de låter kul :rolleyes:

Publicerat
Om inte svarten släpper vid bruset från trafiken,

skulle iofs inte tro det så är E22:an det sista stället jag skulle släppa invid,

satans skitväg enligt min mening.

/Christian

Håller med!! Den är knappt trevlig att köra till jakten 50, 70 och en j***a massa fart kameror.

Vi har E22 gående rakt igenom markerna. Kompisens hund har vi hämtat på vägen ett par gånger. Inte min ännu.....

Publicerat
  • Författare

Som talesättet "skomakare bli vid din läst" eller va de nu brukar va så blir jag hemma på egna marker...

Fått ett par erbjudande till dessutom... man skulle egentligen va på 4 ställen samtidigt...

Fasen kan jag inte bara sitta i bilen (fulltankad, dårå..bilen alltså inte jag) o så kan de ringa när de sett en gris så åker jag o släpper Svärtan på löpan... sen är det bara o passa av längs länsgränsen ;)

Vågar nästan lova att samtliga passkyttar iallafall kommer höra hunden... ^_^