Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"Cabela's"

Featured Replies

Publicerat

Funderar på att beställa "Rapid bipod's" därifrån (www.cabelas.com).

Första frågan:

Nån som beställt därifrån som kan bedöma service etc?

Fråga 2:

Ska köpa 1 Stoney Point Rapid Pivot Bipod (sittande/knästående) och 1 för stående. För dessa ska jag då betala ca 160 $ inklusive frakt (40 utav de 160 dollarna är frakt...) Det blir ca 1100 SEK. Nån som vet ifall det går att få tag på billigare på närmare håll? Isf vart?

//Patrik

Publicerat

kostar runt tusen spänn styck i sverige exklusive fästet på outdoorexperten så får du allt för 1100:- med frakten så är det nog billigast

Publicerat

Det har fungerat bra när jag beställt därifrån.

Tänk på att det tillkommer tull, moms och postens expeditionsavgift.

Men det kan löna sig ändå. <_<

Publicerat
  • Författare

Ok!

Verkar ju både lovande men samtidigt inte... Är ju ingen stor fantast av moms... :huh:

Vad hamnar tull, moms och expeditionsavgift på då? :wub: Går det att svara på eller beror det på vilken produkt? Misstänker att det är 25% moms men hur mycket vill tullen ha?

Helt absurt att staten ska ta betalt för allt jag gör... Dom måste ju förstå att jag är en snål jävel som inte vill betala moms/tull! Annars skulle jag inte beställt från USA utan handlat i Sverige! ;)

//Patrik

Publicerat

Kommer inte ihåg exakt men tullen var på 3-4%, moms är väl 12,5% tror jag och posten ta 100kr för besväret. Jag har inte köpt från USA på ett år och minns inte riktigt. Frakten kan ju bli rätt saftig också om du har bråttom.

Det blev lite billigare än Sverige ändå men det är nog beroende på vad du köper.

Publicerat
  • Författare
Kommer inte ihåg exakt men tullen var på 3-4%, moms är väl 12,5% tror jag och posten ta 100kr för besväret. Jag har inte köpt från USA på ett år och minns inte riktigt. Frakten kan ju bli rätt saftig också om du har bråttom.

Det blev lite billigare än Sverige ändå men det är nog beroende på vad du köper.

Okej, det är inte mer än så? Om det fortfarande stämmer något sånär så blir det inte mer än 1400:- iaf.

Det måste väl anses billigt?

Det gick inte att få det skickat med båt så måste flyga hit det och frakten låg på 40 dollar!!! Men det är inräknat i totalpriset. :wub:

//Patrik

Publicerat

Om inköpspriset inklusive försäkring, frakt osv understiger 1500skr är det tullfritt men du har 25%moms på hela beloppet. Överstiger det 1500:- tillkommer tullavgift 0-20%. Du får även 25%moms på tullavgiften.

Publicerat
  • Författare
Om inköpspriset inklusive försäkring, frakt osv understiger 1500skr är det tullfritt men du har 25%moms på hela beloppet. Överstiger det 1500:- tillkommer tullavgift 0-20%. Du får även 25%moms på tullavgiften.

Så det är alltså 25% moms och inte 12,5%? Då slipper man tullavgiften och beloppet ink. postens avgift blir ca 1500:-...? Stämmer mina kalibreringar... Trodde de skulle vara enkelt! :wub:

Publicerat

Japp! 25%moms

Tullavgiften är lite oklarare 0-20% på beloppet inkl frakt, försäkring osv.

Jag tror den bestäms av hur mycket administration/jobb det är för tullpersonal runt det du importerar. inte helt hundra på hur dem bestämmer hur många % just du skall betala för din import.

/Petter

Publicerat
Funderar på att beställa "Rapid bipod's" därifrån (www.cabelas.com).

Första frågan:

Nån som beställt därifrån som kan bedöma service etc?

Fråga 2:

Ska köpa 1 Stoney Point Rapid Pivot Bipod (sittande/knästående) och 1 för stående. För dessa ska jag då betala ca 160 $ inklusive frakt (40 utav de 160 dollarna är frakt...) Det blir ca 1100 SEK. Nån som vet ifall det går att få tag på billigare på närmare håll? Isf vart?

//Patrik

Har alltid fungerat bra för mig att köpa därifrån, glöm bara inte att räkna med tullen.

Jag brukar samla ihop så jag köper mycket på en gång om jag ska handla därifrån, brukar fråga kompisar om de vill ha nåt när man ändå skickar efter därifrån, delar man på frakten och köper mycket på en gång så blir det rätt bra priser om man slår ut det.

Publicerat
  • Författare

Så, allt som allt är det, förutom priset på produkter och frakt alltså:

1. Skatt 25%

2. Tull 0-20%

3. Postens avgift ca 100:-

P-O.E: Borde inte allt bli dyrare undantaget frakten som är samma oberoende av antal produkter om man beställer mer? Jag menar tullen tar väl säkert ut mer pengar om de behöver hantera fler produkter och postens avgifter lär ju öka...? Tänker jag helt fel nu?