Publicerat December 3, 200916 yr Hej jag söker en kolv till min husqvarna studsare en 9,3x57 vill ha tag på en med kindstöd och som inte ser för jävlig ut problemet som jag har är att det står inte vad det är för modell på bössan varken på själva vapnet eller i licensen kul om nån vet hur man kan gå tillväga för jag tänkte ha den som grisbössa. Mvh Mats.
Publicerat December 3, 200916 yr Be någon som har Husqvarnas vapenbok att kolla upp vad det är för modell med hjälp av tillverkningsnumret.
Publicerat December 3, 200916 yr Det är antingen en 96:a eller en 98:a. 9,3x57 har väl inte gjorts på andra lådor.?
Publicerat December 4, 200916 yr Om jag inte minns helt fel är 9,3*57 en av de patroner som bara laddas till det tryck som bössorna tryckprovades med innan det röksvaga krutet kom in i bilden. Alltså kan det lika gärna vara en m/96?
Publicerat December 4, 200916 yr Författare Hej igen har kollat upp den lite genom nätet och jämfört slutstycken från m/96 och m/98 och det är definitivt en 98 men ska kolla vidare på tillverkningsnumret men tack för all hjälpen för om det verkligen är en m/98 då är det ju helt rätt att bygga vidare på eller vad tror ni?
Publicerat December 4, 200916 yr 98-mekanismen är ju en säkrare mekanism, den tål högre tryck och har en, enligt mig, bättre uppspänning av slutstycket. Det är helt klart mer värt att bygga vidare på. Får man se någon bild på skönheten?
Publicerat December 4, 200916 yr Författare 98-mekanismen är ju en säkrare mekanism, den tål högre tryck och har en, enligt mig, bättre uppspänning av slutstycket.Det är helt klart mer värt att bygga vidare på. Får man se någon bild på skönheten? Hej ska fixa fram ett par bilder men om det är en skönhet vete sjutton
Publicerat December 4, 200916 yr Hej igen har kollat upp den lite genom nätet och jämfört slutstycken från m/96 och m/98 och det är definitivt en 98 men ska kolla vidare på tillverkningsnumret men tack för all hjälpen för om det verkligen är en m/98 då är det ju helt rätt att bygga vidare på eller vad tror ni? Spänner du slutstycket när du drar fram det? Isf är det en m96. Men eftersom du har den turen att vara ägare till en 9,3x57 så är det ingen fara, utan denna kaliber har inte det farliga trycket som andra mer "moderna" kalibrar har. Och därmed finns det ingen som helst farlighet att skjuta med en m96. Mvh Dunderklumpen som har den oturen att han har en Husqvarna 640 m38(sämre än m96) i kaliber 8x57JS... Måste nog pensionera bettan och köpa mig en m98 eller dylikt.
Publicerat December 5, 200916 yr Författare Spänner du slutstycket när du drar fram det? Isf är det en m96. Men eftersom du har den turen att vara ägare till en 9,3x57 så är det ingen fara, utan denna kaliber har inte det farliga trycket som andra mer "moderna" kalibrar har. Och därmed finns det ingen som helst farlighet att skjuta med en m96. Mvh Dunderklumpen som har den oturen att han har en Husqvarna 640 m38(sämre än m96) i kaliber 8x57JS... Måste nog pensionera bettan och köpa mig en m98 eller dylikt. Hej jag har kollat runt lite och min är en modell 146 och vad jag förstår så är det en m/98 9,3x57 fanns en senare modell som heter 246 då i kalibern 9,3x62 för när jag jämför vapnen på nätet som jag hittar så kan ja bara se att min måste vara en m/98 men ja kan ju ha fel ska försöka få tag på en vapenbok på biblioteket det är nog enda chansen att bli säker. det finns en tidigare modell ochså som heter 46 och det är tydligen en m/96 vad jag kan se,men som sagt ska fixa fram vapenboken och kolla för att se exakt