Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är SleveN

Featured Replies

Publicerat

Hej och hallå

Namnet på en sådan här krabat är Andreas, 19 sommrar till åldern och bor ute på väddö som ligger 3 mil norr om norrtälje i stockholmslän.

har varit ute i skog o mark sen man lärde sig att gå mer eller mindre så intresset för jakt är riktigt stort!

Jägarexamen togs vid 16års ålder och klarades galant.

har blivit en hel del vilt som fallit framför pipan och ser fram emot många fler.

det som har börjat intressera en riktigt ordentligt nu är just rävjakt både åteljakt och lockjakt. dock är jag nog ensam om detta intresse i vårat jaktlag skulle jag tro. kanske det som är bra? man får mer tid för att fixa en egen åtel o tids nog ska man köpa en eller några lockpipor o lära sig hantera dom på bästa sätt och förhoppningsvis fälla en del rävar så att rådjuren har lite bättre chans att få sina kid till att åldras.

lever med familjen o våra 2 hundar.

gråhunden milla som är snart 5år och en riktigt duktig hund i skogen. fått många timmars glädje med denna hund både hemma och framför allt i skogen.

sen har vi då taxen bonzo som börjar ta sig till ålderns höst på 15år fortfarande pigg och kry men han orkar inte med några längre promenader. han har fått blåsljud på hjärtat så jakten har varit borta för honom nu i snart 3år. riktigt tråkigt för den här hunden va en riktig rådjurs drivare och gav många fina minnen. men snart så får vi nog som det verkar låta honom somna in :wub:

ja nog om mig och det lilla jag kunde komma med.

Med vänliga hälsningar Andreas O

Publicerat

Hej och välkommen hit :)

Bra med fler roslagsbor:)

mvh

Publicerat

Välkommen Andreas!

Vart på Väddö håller du hus? Brukar banka kråkor på Senneby och Hammarby.. de har visst en del bekymmer med gris har jag förstått även.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

bor ute i edeby kanske känner igen far min björn eller farfar leif?

tack för välkommnandet :)

MVH

Publicerat

Nej har ganska dålig koll på gubbsen där ute, känner igen några i jaktlaget på Senneby. Kollade Edeby.. borde inte du ha en helt ok kråkjakt på vårarna och höstarna? Har ni mark ned mot kanalen resp ut mot havet?

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Nej har ganska dålig koll på gubbsen där ute, känner igen några i jaktlaget på Senneby. Kollade Edeby.. borde inte du ha en helt ok kråkjakt på vårarna och höstarna? Har ni mark ned mot kanalen resp ut mot havet?

Mvh!

har faktiskt inte varit ute eller tänkt någonting på kråkjakt men det finns ju skapliga och fina åkrar som man borde kunna få dit lite kråkor på. vi har jaktmark lite mitt emellan kan man väl säga.

Publicerat

Om jag inte minns fel så är det en del åkermark med holmar och prylar ned mot kanalsidan, ser förbannat fint ut. Tidvis höst och vår så har du nog ett riktigt bra sträck där. Var över 30 flera mornar vid havet på utsidan tidigare så nog har du bra med fågel där ute! Fina rävmarker med så du kan nog ha hyfsat kul med lock och åtel där..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Om jag inte minns fel så är det en del åkermark med holmar och prylar ned mot kanalsidan, ser förbannat fint ut. Tidvis höst och vår så har du nog ett riktigt bra sträck där. Var över 30 flera mornar vid havet på utsidan tidigare så nog har du bra med fågel där ute! Fina rävmarker med så du kan nog ha hyfsat kul med lock och åtel där..

Mvh!

jag ska nog försöka ta mig ut och sätta mig i vår o hoppas på att få några kråkor :o tack för idén. :)

får hoppas på det bästa när det gäller rävjakten :D

tack

Mvh B)

Publicerat

Hej & välkommen hit!

^_^

Publicerat

Välkommen hit ^_^

Publicerat

Mvh :D

Nu ska man inte komma här och ta min Mvh:are!..  ^_^

Välkommen är du möjligtvis ändå..  ;):P

Mvh  :(

Publicerat

Hej & Välkommen!

Mvh

Publicerat

Välkommen hit! Hoppas att du kommer att trivas här!

//Karl

Publicerat
  • Författare

får tacka för det fina välkommnandet :huh:

Publicerat

Välkommen önskar en Andreas! B)B)

Publicerat
bor ute i edeby kanske känner igen far min björn eller farfar leif?

tack för välkommnandet B)

MVH

Hej och välkommen B)

Är 100% säker på att din pappa och jag gick samma kurs i höstas för "vildsvinsekipage". Han var super schysst och hjälpte mig med vissa saker..... Hälsa han så mycket från Cilla om du orkar. Å jag skulel gärna hänga med och smälla några kråkor!!!

Publicerat

Hej och Välkommen B)

Publicerat

Hej och Välkommen B)

Publicerat

Hej och välkommen! B)

Publicerat
  • Författare

tack igen för det fina välkomnandet :rolleyes:

cilla jag ska hälsa ;)